LEKTRI.CO prezintă indexul de e-mobilitate pentru primele patru luni ale anului 2024, se arată într-un comunicat al companiei, remis redacţiei. Conform datelor centralizate până la finalul lunii aprilie, în România circulă în prezent 45.248 de maşini electrice, dintre care 4.962 fiind înmatriculate în primele patru luni ale acestui an, informează sursa.
Potrivit analizei LEKTRI.CO, în trei din cele patru luni ale anului 2024 analizate în acest raport a fost constatată o creştere a numărului de înmatriculări de vehicule electrice, comparativ cu fiecare lună corespondentă din 2023. Luna martie face excepţie, fiind înmatriculate 853 de automobile electrice, comparativ cu 1.137 în martie 2023. Cu toate acestea, trendul de electrificare a parcului auto din România rămâne unul ascendent.
Prima lună din an a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 60% faţă de ianuarie 2024, urmată de o creştere moderată în februarie 2024, cu 17% faţă de februarie 2023. În martie 2024 a apărut o scădere cu 25% a înmatriculărilor comparativ cu martie 2023, însă luna aprilie a anului curent a adus, din nou, o creştere de 1,7% faţă de aceeaşi lună din 2023. Astfel, în primele patru luni din 2024, au fost înmatriculate 4.962 de automobile electrice, dintre care 276 vehicule comerciale uşoare LCV, se arată în comunicat.
La nivel general, însă, topul nu prezintă schimbări în ceea ce priveşte primele trei poziţii. Dacia Spring rămâne liderul achiziţiilor făcute de şoferii români care au decis să folosească un vehicul electric, cu 1.490 de vehicule înmatriculate în primele patru luni ale anului, reprezentând 30% din totalul maşinilor electrice înregistrate în 2024. Pe locurile doi şi trei în top se situează, în continuare, Tesla Model 3 şi Tesla Model Y. Pentru prima dată, luna aprilie a adus aproape de podium un alt vehicul electric în afară de cele trei deja consacrate, anume Renault Megane E-Tech, care a avut 53 de înmatriculări, faţă de 59 ale Model Y, potrivit companiei.
Cel mai înmatriculat vehicul electric din categoria LCV rămâne Ford Transit, care a ajuns în luna aprilie pe locul 7 în topul înmatriculărilor de maşini electrice în România. În segmentul high-end, Audi, BMW, Mercedes-Benz şi Porsche au înregistrat 517 înmatriculări în 2024, reprezentând 10% din totalul vehiculelor electrice înmatriculate în 2024, în România, relatează sursa.
Potrivit datelor companiei, "Observăm o continuă creştere a pieţei de vehicule electrice în România. Cu toate că ritmul a încetinit, aşa cum se întâmplă la nivel european, vorbim în continuare de o evoluţie pozitivă a parcului auto electric din ţară. Mai mult, predicţiile noastre sugerează că 2024 va fi primul an care va înregistra peste 20.000 de înmatriculări de maşini electrice în România", a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.
Dacia Spring rămâne, în continuare, cea mai populară maşină electrică din România, cu un total de 17.350 de înmatriculări, reprezentând cca. 39% din totalul parcului auto electrificat din ţară, precizează sursa.