LEKTRI.CO prezintă indexul de e-mobilitate pentru primele 11 luni ale anului, alături de o retrospectivă a anului 2023, se arată într-un comunicat al LEKTRI, remis redacţiei. Conform analizei, parcul auto electric a crescut cu peste 15.300 de vehicule nepoluante în acest interval. Astfel, în luna noiembrie, România a atins pragul de 40.000 de vehicule electrice, ceea ce reprezintă o creştere de cca. 60% faţă de rezultatele înregistrate la finele lui 2022, informează sursa.
Potrivit datelor centralizate, doar în luna noiembrie au fost înmatriculate peste 1.300 de vehicule electrice, dintre care 67 LCV, arată datele comunicatului. În top 3 al celor mai înmatriculate modele se află Hyundai Kona, cu un număr de 71 de unităţi, care se plasează pe ultima treaptă a podiumului şi surclasează Tesla Model 3, transmite compania. Pe primele două trepte ale podiumului se regăsesc aceleaşi două modele consacrate, Dacia Spring şi Tesla Model Y cu 569, respectiv 144 unităţi înmatriculate, potrivit sursei citate.
De asemenea, segmentul high-end, unde sunt centralizate modele ale mărcilor Audi, BMW, Mercedes-Benz şi Porsche, înregistrează 133 noi înmatriculări în luna noiembrie, cea mai populară marcă premium fiind Mercedes-Benz, cu 56 unităţi înmatriculate, se mai arată în comunicat.
Potrivit sursei menţionate, "2023 a fost un an foarte bun pentru mobilitatea electrică din România, iar acest lucru se poate observa şi în cifre. Am încheiat 2022 cu 25.000 de vehicule electrice şi anul acesta aproape am reuşit să dublăm acest număr. Progresul semnificativ al României la acest capitol subliniază dorinţa crescută a românilor de a adopta tehnologia verde. Cu peste 1.300 de vehicule electrice înmatriculate doar în noiembrie, vedem o schimbare accelerată către viitorul durabil al transportului", a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.
Clasamentul general al maşinilor electrice din România este condus în continuare de Dacia Spring, cu un total de 16.263 de unităţi înmatriculate, urmată de Renault ZOE şi Tesla Model Y, cu un număr de 2.325, respectiv 2.279 de maşini înregistrate, informează compania. Potrivit analizei LEKTRI.CO, Renault ZOE ar putea ieşi de pe podium în următoare perioadă, din cauza celor două modele, Tesla Model Y şi Model 3, care sunt la mai puţin de 100 de unităţi de locul 2, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.12.2023, 13:10)
O analiză de bun simț ne spune că electricele dețin o pondere de sub 0,5% din parcul auto din România.
Și acum să citim din nou: "Progresul semnificativ al României la acest capitol subliniază dorinţa crescută a românilor de a adopta tehnologia verde. " :
Iar de la anul subvenția pentru electrice se înjumătățește.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.12.2023, 13:30)
In afara de cumparatorii Daciei Spring, restul clientilor de electrice, sunt oamenii cu venituri peste medie, care nu au nevoie de 10 000 euro cadou de la stat.
S-au finantat destule masini cu pret de peste 50 000 euro.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.12.2023, 13:37)
Fără spring, care nu e mașină, ci tigaie, ponderea ajunge sub 0,3% și atunci dorința românilor de a adopta tehnologia verde este o glumă batjocoritoare.
Românii au cam cumpărat mașini sub 50k, în general Tesla Y (expcetând tigaia spring), caz în care subvenția se cam duce spre 20%. Dacă tu zici că apetitul furibund al românilor se păstrează, eu o număr și pe asta cu șanse reale la gluma anului.