"Lenovo Group" Ltd., cel mai mare producător mondial de PC-uri, a raportat pierderi pentru trimestrul al treilea din 2015, din cauza costurilor de restructurare şi a celor generate de achiziţii.
În perioada iulie - septembrie 2015, pierderile sale nete au fost de 714 milioane de dolari, faţă de un profit net de 262 milioane de dolari în anul anterior. Pierderea operaţională a fost de 784 milioane de dolari, comparativ cu un câştig operaţional de 365 milioane de dolari în trimestrul al treilea din 2014.
Compania chineză a înregistrat costuri de 923 milioane de dolari în perioada de raportare, ca urmare a concedierii a 3.200 de angajaţi şi a încetinirii vânzărilor de smartphone-uri.
Veniturile din vânzările "Lenovo" au sporit cu 16%, la 12,2 miliarde de dolari. Însă, în China, acestea au scăzut cu 12%.
Pe piaţa globală a telefoanelor mobile inteligente, cota "Lenovo" a urcat cu 0,2 puncte procentuale, la 5,3% în trimestrul al treilea din 2015, compania ajungând pe locul patru în lume.
"Ne-am majorat semnificativ livrările de smartphone-uri pe pieţele emergente, în linie cu strategia noastră. Ştim că în China concurenţa este intensă. E greu să faci bani, ne reorientăm pe segmentele profitabile", a afirmat directorul general al companiei, Yang Yuanqing.
Livrările de smartphone-uri Lenovo au sporit de aproape patru ori în afara Chinei, la 24,7 milioane de unităţi.