Nu mai este nicio mirare faptul că şi în 2023 piaţa de eCommerce va continua să se dezvolte şi în metaverse, iar popularitatea NFT-urilor este departe de a se diminua, conform unui comunicat remis redacţiei. După ce au înregistrat un succes fără precendent în artă, a venit timpul ca blockchain-ul să revoluţioneze şi sfera de modă în 2023. Pe unii i-a luat prin surprindere, unii se aşteptau deja la această schimbare în peisajul pieţei de eCommerce, iar alţii au început să lucreze imediat la strategii şi tactici pentru a profita la maximum de inovaţia adusă de NFT-uri. Printre aceştia se numără şi brandul premium LEONTHE, brand românesc de fashion care creează colecţii exclusive de genţi office din piele italiană de bovină, în combinaţie cu piele exotică.
Potrivit sursei citate, printre planurile companiei se numără prezenţa fizică, în viitorul apropiat, în câteva magazine din Spania, Italia, Elveţia, Franţa, dar şi extinderea prezenţei pe cele mai importante platforme de cumpărături online destinate brandurilor de lux. În ceea ce priveşte dezvoltarea brandului LEONTHE, focusul companiei este să dezvolte mai multe produse pentru segmentul de clienţi din zona office, urmând ca în 2024 să inaugureze primul magazin fizic, fie în Europa de Vest, fie în Orientul Mijlociu. Compania nu ia în calcul deocamdată deschiderea unui magazinfizic în România, unde puterea de cumpărare este aştepată să fie mai redusă comparative cu alte state.
"Sunt încântată de faptul că putem aduce în exclusivitate un concept inovativ în sfera premium a lumii fashion pentru segmentul office. Brandul LEONTHE, un brand destinat exclusiv zonei office ce îmbrăţişează cea mai noua tehnologie ca element de identificare a autenticităţii, a luat naştere pornind de la o nevoie personal. Privind spre viitor, LEONTHE îşi propune să îşi extindă portofoliu de produse concentrându-se numai pe zona office si să se impună pe piaţa produselor de lux. Menţinându-şi angajamentul faţă de sustenabilitatea mediului şi autenticitate, brandul nostru intenţionează să ofere în continuare colecţii exclusive de genţi din piele ediţie limitată, asigurându-se să livreze ceea ce promite. Accentul va rămâne pe materiale de înaltă calitate, măiestrie impecabilă şi design minimalist, iar LEONTHE va continua să reprezinte alegerea perfectă pentru oamenii de afaceri care preţuiesc deopotrivă luxul şi rafinamentul în ţinuta lor office de zi cu zi", declară Andreea Leonte, fondator şi designer LEONTHE bags.
Compania a intrat propriu-zis pe piaţa de retail la începutul anului 2022, însă istoria din spatele colecţiei de genţi special destinate activităţilor office a început în anul 2017, când Andreea Leonte a luat hotărârea să propună pe piaţa accesoriilor high-end genţile din piele de bovină în combinaţie cu piele exotică, cu un touch elegant şi sofisticat.
În ceea ce priveşte aspectul impactului asupra mediului, filozofia şi practica brandului LEONTHE promovează sustenabilitatea în modă şi nu încurajează "fast fashion-ul". Genţile brandului sunt manufacturate într-un atelier local din Firenze, Italia, cunoscut pentru tradiţia marochinăriei păstrată timp de secole. Atelierul este o afacere de familie, iar calitatea manufacturii este recunoscută internaţional de unele dintre cele mai mari mărci de lux. Se lansează anual o singura colecţie, într-un număr limitat de piese. O parte din materia primă necesară fabricării genţilor provine din Europa, respectiv Italia, dar şi din Asia, unde este verificată şi însoţită de certificatul de trasabilitatea al acesteia.
Industria produselor de lux s-a luptat mereu cu riscul produselor contrafăcute. Un raport al Harvard Business Review arată că articolele de lux contrafăcute au reprezentat 70% din totalul de 4,5 trilioane de dolari al pieţei. Pentru a face faţă cu succes acestor probleme, companiile de modă high-end au început să se întoarcă spre tehnologiile blockchain, pentru a putea dovedi autenticitatea produselor de brand.
LEONTHE a implementat NFT-urile în procesul de autentificare a celor 90 de produse din colecţia 2022 / 2023. Compania are în prezent, peste 18 colaboratori şi angajaţi, iar pentru anul 2023 şi-a bugetat o cifră de afaceri de 180.000 de euro.
Popularitatea NFT-urilor s-a diversificat şi în alte domenii, cum ar fi fashion, mai ales în perioada pandemiei. Conform studiilor recente, odată cu creşterea populaţiei tech savvy şi a practicii work-from home, piaţa de eCommerce fashion din România este estimată să ajungă la US$3,104.3 de milioane în 2023, reprezentând 46% din piaţa totală de eCommerce din ţară, conform datelor Statista, se menţionează în comunicat.