Levi Strauss & Co., compania americană cu o existenţă de 145 de ani, care a creat prima pereche de blue jeans, a depus documentele pentru lansarea unei oferte publice iniţiale la New York Stock Exchange, potrivit Reuters.
Astfel, compania va reveni pe piaţă la aproape cinci decenii după ce a devenit o societate privată.
Compania intenţionează să se listeze sub simbolul "LEVI", respectiv să obţină 100 de milioane de dolari, sumă menţionată în documente pentru calcularea comisioanelor. Reuters precizează că suma finală a IPO ar putea fi diferită.
Unele surse citate de CNBC declarau, în noiembrie 2018, că Levi Strauss vrea să obţină circa 600-800 de milioane de dolari din ofertă, ceea ce ar evalua producătorul mărcii Levi's la aproape 5 miliarde de dolari la debutul său pe piaţă.
Goldman Sachs, JPMorgan, BofA Merrill Lynch şi Morgan Stanley fac parte din echipa de 12 subscriitori care administrează lis-tarea Levi Strauss.
Compania a fost listată în 1971, dar descendenţii lui Levi Strauss, creatorul blue jeans, au transformat-o într-o entitate privată în 1984. Deşi este privată, compania îşi anunţă rezultatele financiare la autoritatea bursieră din SUA (Securities and Exchange Commission - SEC) întrucât divizia sa niponă, Levi Strauss KK, este o societate listată la Bursa din Tokyo.
Potrivit celei mai recente raportări, vânzările Levi Strauss au crescut cu aproape 9% în intervalul septembrie-noiembrie 2018, la 1,59 miliarde de dolari. Compania îşi vinde produsele în peste 50.000 de centre de retail. Produsele sunt distribuite sub brandurile Levi's, Dockers şi Denizen. Compania este afectată de concurenţa magazinelor cu branduri mai ieftine.