Life is Hard (LIH), companie de tehnologie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), a înregistrat o cifră de afaceri de 15,7 milioane lei şi un profit brut de 1,8 milioane lei în primul semestru din 2021, rezultat înregistrat de LIH şi companiile în care are deţineri, respectiv Performia Finance (40%) şi Innobyte Solutions (100%), conform unui comunicat remis Redacţiei. În primul semestru numărul acţionarilor LIFE IS HARD a ajuns la 729, iar compania are în prezent o capitalizare bursieră de peste aproape 58 milioane lei.
"Rezultatele agregate ale primului semestru 2021 arată un ritm de creştere bun şi ne fac să fim optimişti că vom atinge cifrele pe care ni le-am propus. Strategia din ultimul an ne-a adus deja o creştere importantă a portofoliului de companii, mărind capacitatea noastră de actiune pe piaţă, şi ne-a dus într-o etapă de creştere accelerată a business-ului. Monitorizăm în continuare mai mulţi jucători cu competenţe complementare de pe piaţa de tehnologie, pentru a ne extinde portofoliul de parteneriate strategice, şi continuăm investiţiile care să ne consolideze direcţiile actuale de business", spune Cătălin Chiş, CEO Life is Hard şi preşedinte al Consiliului de Administraţie.
Divizia telecom, prezentă în portofoliul LIH ca urmare a preluării fondului de comerţ APS şi Tree Comm, a generat aproape 6 milioane lei cifră de afaceri în primulsemestru al anului, în timp ce divizia digitalizare şi-a menţinut focusul pe segmentul de insurance, unde este lider de piaţă, şi a generat peste 4 milioane lei în primele 6 luni ale anului, potrivit comunicatului. Aceata din urmă are în dezvoltare o nouă versiune pentru platforma 24broker, demers care înseamnă investiţii în derulare de 500.000 euro.
Divizia ecommerce, unde LIH nu avea competenţe până la preluarea Innobyte din 2021, a trecut de 5 milioane lei în primul semestru. Totodată, divizia servicii financiare, prezentă în portofoliul LIH din 2020, a depăşit primul milion de lei, înregistrând o cifră de afaceri cu 20% mai mare faţă de perioada similară a anului precedent.
De asemenea, ca efect al preluării fondului de comerţ al Active Power Solutions şi Tree Comm Services, activele deţinute de Life Is Hard s-au majorat cu 305,16%, respectiv cu suma de 29,76 milioane lei - "ceea ce creşte capacitatea companiei de a se finanţa din activele proprii şi de a-şi acoperi datoriile totale angajate din totalul activelor deţinute". Disponibilităţile băneşti au marcat şi ele o creştere semnificativă în primul semestru, de 122,81%, datorită încasării sumelor facturate, respectiv a creanţelor înregistrate.
Potrivit companiei, în ceea ce priveşte portofoliul de produse proprii ale firmei, principalul motor de creştere vine din zona de digitalizare.
"Cu noua versiune de 24Broker la care lucrăm ne dorim să oferim o perspectivă despre cum poate tehnologia să ajute industria asigurărilor. Practic, noul 24broker se doreşte să fie o platformă nu doar pentru brokeri, ci şi pentru asiguratori şi client. Din punct de vedere tehnologic, avem în vedere o platformă Low-Code cu asistent virtual în vânzări, în timp ce algoritmii utilizaţi de asistentul virtual vor fi algoritmi de inteligenţă artificială (deeplearningand predictive analysis), pe care îi dezvoltăm împreună cu specialişti de la Universitatea Tehnică din Cluj", mai spune Erik Barna, fondator al companiei şi membru în CA LIH.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.08.2021, 15:44)
Nu-mi place acțiunea asta, iar Barna-SOP pare interesat doar sa-si vândă acțiunile pe care le primește!
Deocamdată bnet,hunt, lih nu mă interesează deloc!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Contraru în data de 23.08.2021, 16:46)
Sa pui Life is Hard in aceasi oala cu BNET si HUNT denota superficialitate crasa.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.08.2021, 22:06)
De ce ? Nu te contrazic dar vino cu un argument, că eu nu știu! Chiar vorbesc serios! Ti-as fi recunoscător! Până atunci mie mi se pare doar înnebunit să facă bani pentru el !
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.08.2021, 08:42)
In primul rand, uita-te la oamenii din spatele afacerii si-ai sa constati o diferenta de viziune si una de abordare.
In al doilea rand, uita-te la modul in care Life is Hard isi construieste viitorul, la faptul ca n-au fortat lucrurile pana la rupere in relatia cu investitorii, ca n-au grabit dezvoltarea doar printr-o acaparare rapida si cu orice pret a cotei de piata.
Compania ardeleana construieste mai lent dar mai temeinic, pe cand celelalte doua o fac foarte repede si fara aceasi consistenta. De fapt, ca sa o spun pana la capat, este si o diferenta nascuta din interactiunea cu mediul in care s-au nascut si dezvoltat cele trei companii, trasaturile care le diferentiaza nascandu-se din perceptia conducatorilor vis-a-vis de cei din jur.
2. Si profitul net?
(mesaj trimis de anonim în data de 23.08.2021, 23:10)
Daca le merge asa de bine de ce a scazut profitul net??