Finanţarea europeană a reţelelor de gaze nu mai este eligibilă, dar este cea a reţelelor de hidrogen. În această situaţie multe firme găsesc să "fenteze" sistemul, anunţând că vor realiza reţele "hidrogen ready", cu scopul de a accesa banii, dar intenţia lor este să le folosească pentru a transporta gaze naturale. Această situaţie poate să ducă la realizarea de reţele care la final, să nu fie capabile să alimenteze toţi consumatorii de gaze pentru care aceasta se doreşte a fi construită, datorită principilor de proiectare diferite a reţelelor "hidrogen ready" faţă de cele de gaze naturale.
Hidrogenul şi gazele naturale sunt nişte gaze combustibile, dar proprietăţile lor diferite fac ca să avem modalităţi diferite de curgere. În cazul hidrogenului curgere a gazelor se face mult mai uşoară, acesta deplasându-se cu viteze mai mari decât gazele naturale.
În cadrul Studiului realizat de Asociaţia Energia Inteligentă, Curgerea gazelor în sistemele de distribuţie în ameste cu hidrogenul, s-a stabilit că odacă cu creşterea cantitaţii de hidrogen prezente în amestecul de gaze, creşte capacitatea de transport a conductelor.
Introducerea hidrogenului în amestec cu gazele naturale în conductele existente determină creşterea capacităţii de transport a sistemelor de gaze. Dacă folosirea actualelor sisteme de gaze, ne ajută să transportăm un volum mai mare de amestec gaz+hidrogen, vice-versa o conductă proiectată să transporte hidrogen, dacă va fi umplută cu gaz , va transporta mai puţin gaz natural, adică nu vor mai ajunge gazele pentru toţi consumatorii.
Condiţiile de finanţare ale UE nu mai dau ca eligibile finanţarea sistemelor de transport-distribuţie gaze naturale, în schimb pentru reţelele de hidrogen sunt deschise multiple sisteme pentru finanţare. Şi astfel au apărut firme care au venit cu proiecte de distribuţii inteligente (care înseamnă şi sistem hidrogen ready), pentru a putea accesa bani, dar vădit să transporte exclsuiv gaze după ce construiesc reţeaua. Volumul pe care l poate transporta o conductă proiecatată pentru hidrogen, presupune transportarea de cca 3 ori mai puţine volume de gaze naturale.
Numărul de case care nu mai pot fi alimentate cu energia din gazele naturale în amestec cu hidrogenul în funcţie de ponderea hidrogenului în amestecul de gaze într-o reţea proiectată ca hidrogen ready care se va folosi ulterior pentru a transport gaze
Sistemele de gaze sunt construite cu scopul de a asigura energia necesară la consumatori pentru realizarea diverselor activităţi. Astfel, condiţia principală pe care trebuie să o îndeplinească un sistem care este convertit este să aibă capabilitatea să trasnporte energia necesară pentru consumatorii pentru care au fost racordaţi la sistem.
Puterea calorifică a gazelor naturale este de 3,1 ori mai mare decât în cazul hidrogenului, astfel este necesar de 3,1 ori mai mult volum de hidrogen care să dezvolte aceeaşi putere pe care o dezoltă o unitate de volum de gaz.
Activităţile de construcţie mascată a reţelelor de gaze naturale în România, sub pălăria unui sistem "hydrogen ready", poate să determine în lipsa unor reglementări corespunzătoare, realizarea de reţele care să nu mai alimenteze cu energie suficientă toţi consumatorii.