Louis Vuitton se plasează pe un loc fruntaş în categoria brandurilor mondiale ,pentru al 18-lea an consecutiv, informează un comunicat de presă, remis astăzi. Gigantul francez a deţinut această poziţie de la prima ediţie a clasamentului global Kantar BrandZ, singurul brand cu aceasta performanţă dintre toate sectoarele analizate.
Cu o creştere de 0,4%, Louis Vuitton a atins o valoare a mărcii de 124,8 miliarde de dolari, faţă de 124,3 miliarde de dolari anul trecut. În Top 10 branduri de lux i se alătură alte cinci mărci franceze, inclusiv Dior, care a fost marca de lux cu cea mai rapidă creştere, având o îmbunătăţire a valorii sale financiare de 9%.
În timp ce criza globală legată de costul vieţii continuă, raportul evidenţiază modul în care mărcile de lux reuşesc să îşi valorifice capitalul de marcă şi puterea lor de a susţine o poziţionare de preţ Premium, în moduri în care puţine alte mărci o pot face - dovedindu-se astfel mai reziliente în aceste perioade complicate. Drept dovadă, valoarea cumulată a primele 10 branduri de lux la nivel global a scăzut cu doar 4%, comparativ cu o scădere medie de 20% a valorii brandurilor din Top 100. În timp ce clasamentul primelor 10 branduri de lux rămâne în mare parte neschimbat, Louis Vuitton, Hermès şi Chanel şi-au îmbunătăţit poziţia în clasamentul general BrandZ Top 100 Cele mai valoroase mărci globale realizat de Kantar.
Martin Guerrieria, Coordonatorul BrandZ de la Kantar, a comentat: "În vremuri cu instabilitate economică, brandurile de lux au oferit alinare, confort şi continuitate consumatorilor cu mai multe resurse financiare. Dar, în acelaşi timp, sunt o sursă de inspiraţie pentru consumatorul de nivel mediu. Brandurile de lux ştiu cum să-şi valorifice atuurile distinctive de marcă astfel încât să stimuleze vânzările - de la produse cosmetice la preţuri accesibile, la poşete emblematice, logo-urile lor se întrepătrund cu ideile pe care le au majoritatea oamenilor despre calitate şi succes, ajutându-le astfel pe branduri să traverseze cu bine perioadele de fluctuaţii ale pieţei.
Alte concluzii importante pentru sectorul de lux, reieşite din raportul global Kantar BrandZ, includ: în ciuda vânzărilor mai mici în 2022, China este în continuare cea mai mare piaţă pentru mărcile de lux; Hermès rămâne al doilea cel mai valoros brand de lux din clasament, în ciuda faptului că nu are un ambasador al mărcii. Succesul său se bazează pe calitatea produselor cel mai bine vândute (hero-products), cum ar fi geanta Birkin; Dior şi Chanel s-au alăturat Louis Vuitton ca fiind singurele mărci de lux care au crescut în valoare în clasamentul din acest an. Dior, cu o valoare totală a mărcii de 11,4 miliarde de dolari, este în creştere cu 9% de la an la an. Chanel, cu o valoare totală a mărcii de 56,0 miliarde de dolari, şi-a mărit valoarea mărcii cu 6% faţă de 2022; sustenabilitatea a fost un subiect important pentru multe branduri de lux. S-au înregistrat progrese vizibile, mărcile de lux dezvoltând parteneriate şi tehnologii inovatoare menite să le ajute să se diferenţieze şi pe acest teritoriu, dincolo de neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon şi de ambalajele durabile care sunt deja factori de igienă. Această abordare a contribuit, de asemenea, la sporirea valorii mărcilor. Ca exemple, ar fi colaborarea Chanel cu artizanii locali înainte de prezentările regionale de modă sau lansarea hub-ului de modă circulară al celor de la Gucci împreună cu Kering.
Martin Guerrieria concluzionează: "Cele mai performante mărci de lux din clasamentul din acest an au fost susţinute de un capital de marcă puternic, ceea ce a condus la câştiguri mai mari şi mai rapide pentru proprietarii şi acţionarii brandurilor. Continuarea investiţiilor în activităţi de marketing la cel mai ridicat nivel joacă un rol critic pentru mărcile de lux. Cele mai valoroase branduri de lux la nivel mondial arată că succesul rămâne posibil pentru mărci, în ciuda contextului volatil de acum şi dovedesc că şi brandurile cu preţuri mult mai mari pot continua să crească, cu strategia şi monitorizarea potrivite."
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.07.2023, 20:33)
Cum se mai poate numi un brand "de lux" cand este deja imitat la maxim in piata globala?
Exista branduri cu adevarat de lux ce nu atu atata pondere globala de imitare.
Un brand de lux este acel brand ce isi mentine nivelul calitatii si a etc... dar in acelasi timp reuseste sa isi mentina o imagine pozitiva si un nivel cat mai scazut al imitatiilor ca procent din piata globala pe nisele respective. Sunt branduri de lux cu mult mai cu bun gust... si nu bat la ochi de atata kitsch ce atrage dupa ea imitarea in masa.
s c c r e t