Ministrul Afacerilor Interne Lucian Bode a declarat că pierderile suferite de România prin faptul că nu intră în spaţiul Schengen depăşesc suma de 25 de miliarde de euro, informează news.ro.
"Costurile doar pentru Ministerul Afacerilor Interne depăşeau un miliard de euro, bani parţial din bugetul României, parţial din fonduri europene. Vorbim de capabilităţile de la frontieră, tehnică modernă, dotările, pregătirea a peste 60.000 de angajaţi ai MAI în cele două centre de pregătire Schengen de la Buzău şi de la Ploieşti. Dincolo de acest efort financiar, pierderile înregistrate de România în cei 11 ani de când îndeplineşte toate condiţiile şi nu beneficiază şi de drepturile aferente sunt incomensurabile. Am 200 de milioane de lei pierderi pe lună. Faceţi un calcul şi depăşim 25 de miliarde de euro pierderi înregistrate de România prin neaderarea la acest spaţiu comun", a afirmat Lucian Bode, joi la Parlament.
Ministrul PNL a adăugat că speră că va exista cel puţin fixarea unui calendar la reuniunea de joi a Consiliului European, astfel încât România să devină anul viitor membră a spaţiului Schengen.
"Cred într-un deznodământ fericit al reuniunii de astăzi a Consiliului European, astfel încât o recomandare către Consiliul de miniştrii să putem să o vedem astăzi, astfel încât în 2023 să fie şi un termen bine definit - în 2023 România să devină ţară membră Schengen", a explicat Bode.
1. Daca nu avem clanta, domnul Ministru
(mesaj trimis de The Brute în data de 15.12.2022, 14:11)
Ce pretentie de Schengen cand camera de presa a Romaniei nu are clanta.Am luat la rand intregul set de usi la consiliu si doar Romania n are clanta. Daca nici clanta nu a ramas, ce sa mai vorbim de Schengen.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2022, 16:26)
Bine ai revenit. Nu fii trist in privinta Schengen.
Eu am o problema cu granita romano-bulgara unde tirurile stau si 20 de ore. In fapt, in vara, erau asa de disperati incat au folosit toate trecerile cu feribotul. Iar favoritul lor era cel de la Turnu Magurele (pentru ca cel de la Zimnicea este mai ciudat, si imbarcarea tirurilor este foarte grea, necesitand repozitionarea vasului la fiecare masina si dureaza 10 min / tir). Si la un moment dat feribotul de la Turnu a cedat fiind folosit toata ziua, fara pauza.
Granita dintre Bulgaria si Romania este o chestiune domestica, fara nicio legatura cu Schengen. Arata proasta administratie a Romaniei care a refuzat sa mai construiasca un pod, la cererea partii bulgare.
1.2. N avem bani de bacuri.... (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de The Brute în data de 15.12.2022, 19:08)
Ii dam cu camionul cazand pacalici la alde Treichl, Spalt, ultimul nu il cunosc si astfel creste riscul de Credit cu 2 miliarde EUR fiindca domnul guvernator Isarescu nu le aproba primilor modelele Interne si aplica abordarea Standard.