Suma s-ar fi "scurs" din 2007 până în prezent, pe revendicări ale antreprenorilor, care urmăresc să câştige mai mulţi bani din contractele de infrastructură de transport, fără să muncească, conform Observatorului Prahovean.
Prezent în studioul digi24, Bode a afirmat:
"De foarte multe ori, angajaţii din Minister sunt puşi în situaţia în care antreprenorul, în loc să urmărească implementarea proiectului, în unele situaţii urmăreşte cum să câştige mai mulţi bani fără să muncească. Atunci apar acele revendicări, unde România este în topul listei la nivel european.
România a plătit din 2007 până în prezent peste 2 miliarde de euro revendicări. Eu o numesc «taxă pe prostie», pe prostia autorităţilor, în condiţiile în care tu pierzi procese la Curtea de Arbitraj de la Paris, în instanţă, cu antreprenorul şi plăteşti aceste revendicări, bani pe care nu i-a semnat în momentul în care a încheiat contractul.
În schimb, suntem obligaţi, ca şi stat, să plătim aceşti bani atât pe lucrările rutiere, cât şi pe cele din infrastructura feroviară."
Ce nu spune ministrul Transporturilor este faptul că legislaţia a fost croită tocmai pentru ca aceşti bani să se scurgă. Nimeni nu va răspunde vreodată pentru vina întregii clase politice, care nu a avut interes să reglementeze legal defecţiunile din sistem.