Magistrala de metrou M5 din cartierul Drumul Taberei ar urma să fie inaugurată astăzi, 15 septembrie, conform anunţului făcut de Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, în şedinţa de guvern desfăşurată ieri.
Râul Doamnei - Eroilor 2, cu extensia la Valea Ialomiţei şi depou, este prima magistrală de metrou din Bucureşti construită de la zero după Revoluţie şi este cea mai scumpă lucrare de infrastructură urbană finalizată din ţară. Magistrala de metrou Râul Doamnei - Eroilor 2, inclusiv Valea Ialomiţei, are aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2). Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.
Lucian Bode a anunţat inaugurarea M5, în urma semnării, vinerea trecută, de către membrii Comisiei Centrale de Recepţie şi cei ai Comisiei de Punere în Funcţiune a proceselor-verbale în urma cărora această magistrală de metrou poate fi dată în exploatare şi, totodată, în trafic cu călători.
Chiar dacă M5 va fi deschisă traficului cu călători, lucrările la Magistrala 5 vor continua în câteva zone, la unele puncte de acces, la suprafaţă şi în zona pasajului subteran de la parcul Drumul Taberei.
Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Conform contractului, durata lucrărilor pentru galerii, staţii şi depou urma să fie de 36 de luni - adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai erau de realizat lucrările pentru sistemele de semnalizare şi automatizare (care a fost licitată separat şi, după numeroase contestaţii, a fost semnată în 2019 cu Alstom).
Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme - probleme de avize, probleme mari de finanţare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.
Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, după cum au anunţat reprezentanţii Metrorex.