Execuţia tronsonului Bucureşti-Moara Vlăsiei (19,5 km) va începe în maxim o lună, în timp ce pentru cel de-al doilea tronson Moara Vlăsiei-Ploieşti ordinul de începere a lucrărilor va fi dat după depunerea garanţiei, a declarat pentru NewsIn directorul Companiei de Autostrăzi Mihai Grecu.
"Contractul pentru tronsonul Bucureşti Moara Vlăsiei a fost încheiat şi nu există alte impedimente, astfel încât estimăm că în maxim o lună vor putea fi începute lucrările", a explicat directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Mihai Grecu.
Potrivit acestuia pentru exproprierea a circa 1.000 de imobile cu o suprafaţă de 156,3 ha aflate pe traseul tronsonului Bucureşti-Moara Vlăsiei se vor da despăgubiri de aproximativ 95 milioane lei. "Problema principală este lipsa unui proiect de act normativ prin care să se facă exproprierile pentru acest tronson", a adăugat Grecu.
Compania Naţională de Autostrăzi şi consorţiul Pizzarotti &Tirrena au semnat, la începutul lunii iunie, contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului Bucureşti-Moara Vlăsiei din autostrada Bucureşti-Braşov. Contractul are o valoare de 152,8 milioane de euro şi este finanţat în întregime de Guvernul României. Tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei, parte a autostrăzii Bucureşti-Braşov va avea mai multe poduri şi pasaje, iar pe anumite porţiuni vor avea trei benzi pe sens şi va finalizat, conform contractului, în 24 luni de la începerea lucrărilor.
Pentru finanţarea celor două tronsoane ale autostrăzii Bucureşti-Braşov, Guvernul a alocat, în urmă cu două săptămâni, 125 milioane lei din totalul de 335,275 milioane lei din Fondul Naţional de Dezvoltare destinate pentru proiecte de infrastructură.