"Deutsche Lufthansa" AG, a doua mare companie aeriană din Europa, atrage atenţia că vânzările diviziei sale de transport al pasagerilor nu vor creşte anul acesta din cauza impactului aprecierii euro, preconizând totodată declinul profitului operaţiunilor cargo.
În trimestrul al treilea din anul curent, vânzările companiei au fost aproape nemodificate, însumând 8,3 miliarde euro (11 miliarde dolari), iar profitul operaţional a scăzut cu 12%, la 589 milioane de euro. Conform operatorului transport, fluctuaţiile de curs valutar au tăiat 380 de milioane de euro din cifra vânzărilor sale în primele nouă luni din anul acesta.
"Efectele fluctuaţiei cursului de schimb, care ne-au redus vânzările, demonstrează în mod clar cât de importantă este eficienţa pe segmentul costurilor", declară directorul financiar al "Lufthansa", Simone Menne.
Profitul diviziei de pasageri, care a generat 78% din veniturile grupului în 2012, a sporit cu 3,5%, la 561 milioane de euro în perioada de raportare.
"Lufthansa" se află în al doilea an de derulare a unui program de restructurare radicală, care urmăreşte creşterea profitului operaţional prin eliminarea a 3.500 de posturi.