Cei aproximativ 20.000 de angajaţi la sol ai Lufthansa pot conta pe mai mulţi bani. Compania aeriană şi sindicatul Verdi au convenit ieri seară asupra unei creşteri a salariilor, potrivit companiei aeriene germane. Pentru moment, grevele care au paralizat mare parte din traficul aerian în Germania au încetat, relatează Hotnews.
Acordul cu personalul de la sol vine după ce luna trecută Lufthansa a decis să anuleze aproape toate zborurile programate în Germania, din cauza unei greve a personalului de la sol.
După doi ani de derogare din cauza crizei COVID, acordul prevede o creştere a salariului în trei paşi.
Angajaţii vor primi iniţial o sumă fixă de 200 de euro pe lună, retroactiv de la 1 iulie 2022. De la 1 ianuarie 2023 va exista o creştere de încă 2,5%, dar cu cel puţin 125 de euro mai mult pe lună, iar de la 1 iulie 2023, încă 2,5%. Termenul contractului colectiv este de 18 luni şi se încheie la 31 decembrie 2023.
Aceasta înseamnă că riscul unor noi greve ale angajaţilor de la check-in sau de la manipularea bagajelor este deocamdată exclus.
O grevă de o zi a dus la anularea a peste 1.000 de zboruri la huburile Lufthansa din Frankfurt şi Munchen, în ultima săptămână. Iar asta s-a intamplat în sezonul de vârf. Întreruperile au costat Lufthansa în jur de 35 de milioane de euro, după cum a explicat directorul financiar al companiei, Remco Steenbergen, iar sindicatul ameninţa cu noi proteste în lipsa unui acord de majorare a salariilor.
Lufthansa pare că revine la profitabilitate, în ciuda problemelor în curs. CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr, a anunţat primul profit operaţional anual de la izbucnirea crizei COVID.
Grupul, care a fost salvat de statul german în timpul pandemiei, se aşteaptă la un profit (EBIT ajustat) de peste o jumătate de miliard de euro pentru anul în curs. Pentru 2021, Lufthansa raportase o pierdere de peste 2,3 miliarde de euro în această cifră cheie.
Între timp, se profilează şi o decizie privind preluarea companiei aeriene italiene, Ita, de către grupul german. După cum a anunţat premierul Mario Draghi la Roma ieri seară, Italia ar urma să decidă, în termen de zece zile, dacă Lufthansa şi partenerul său MSC pot prelua conducerea Ita Airways.
Grupul german şi compania de transport maritim MSC vor să preia 80% din acţiunile Ita Airways, compania aeriană succesoare a Alitalia, unde statul italian este în prezent unicul proprietar. Pe lângă Lufthansa/MSC, este interesat şi fondul american Certares, alături de companiile aeriene Air France-KLM şi Delta Air Lines.
Având în vedere viitorul incert după alegerile anticipate din Italia din 25 septembrie, Mario Draghi a spus despre privatizare, potrivit FAZ.net: "Trebuie să ne îndeplinim datoria până la capăt. Nu intenţionez să las asta în seama următorului guvern".