Compania germană Lufthansa vrea să cumpere o participaţie de 20% la compania aeriană italiană de stat ITA Airways, succesoarea Alitalia, iar partenerul său MSC licitează pentru un pachet de 60%, a declarat ieri o persoană familiarizată cu această intenţie, pentru Reuters, potrivit News.ro.
Statul italian va păstra iniţial restul de 20%, a spus sursa. Duo-ul Lufthansa-MSC şi-a prezentat luni oferta de a achiziţiona pachetul majoritar de acţiuni la ITA.
MSC, cunoscută şi sub numele de Mediterranean Shipping Group, a depus o ofertă împreună cu Lufthansa şi aşteaptă paşii următori, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, refuzând să comenteze în continuare.
Trezoreria italiană nu a răspuns la o solicitare de comentarii cu privire la procesul de vânzare, după termenul limită de luni pentru depunerea ofertelor.
MSC şi Lufthansa se confruntă cu o ofertă rivală din partea investitorului financiar american Certares, care lucrează cu Air France-KLM şi Delta Air Lines (DAL.N).
Delta a confirmat ieri că nu va fi un investitor financiar în ITA, dar a declarat într-un comunicat că va căuta să construiască pe baza unui parteneriat comercial existent cu ITA.
Air France-KLM a refuzat să comenteze ieri cu privire la ITA.
Operatorul franco-olandez a lansat o ofertă de acţiuni de 2,26 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari) pentru a-şi consolida bilanţul şi a rambursa o parte din ajutorul de stat francez, apropiindu-se de rambursarea sprijinului guvernamental pentru pandemie şi de îndeplinirea condiţiilor Uniunii Europene pentru participarea la orice consolidare viitoare a companiilor aeriene.
Potrivit presei italiene, succesorul Alitalia ar avea o valoare cuprinsă între 1 miliard şi 2 miliarde de euro.
Un purtător de cuvânt al Lufthansa nu a dorit să comenteze aceste cifre.
În săptămânile următoare este aşteptată o decizie cu privire grupul de ofertanţi care va fi invitat să participe la negocieri exclusive. Italia îşi propune să finalizeze vânzarea până la sfârşitul lunii iunie.