Încrederea mediului de afaceri din Germania a scăzut şi în noiembrie 2020. Indicele încrederii a scăzut până la 90,7 puncte, de la 92,5 puncte în luna anterioară, în condiţiile în care indicele aşteptărilor pentru următoarele 6 luni a scăzut cu 3,2 puncte, până la 91,5 puncte, iar indicele condiţiilor curente a scăzut până la 90 de puncte, de la 90,4 puncte în luna anterioară.
(Sursa: IFO)
Încrederea în economia Cehiei a scăzut semnificativ şi în noiembrie 2020, pe fondul scăderii încrederii la nivelul consumatorilor şi companiilor. Indicele agregat al încrederii a scăzut până la -10,2 puncte, cel mai redus nivel din ultimele 6 luni, de la -5,4 puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele încrederii consumatorilor a scăzut cu 2,7 puncte, până la -22,5 puncte, iar indicele încrederii companiilor a scăzut cu 5,4 puncte, până la -7,2 puncte.
(Sursa: CZSO)
Preţurile producătorilor industriali din Finlanda şi-au accelerat uşor scăderea anuală în octombrie 2020, până la 5,4%, de la 5,3% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,2%, după o scădere de 0,7% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au temperat scăderea anuală până la 5,6%, de la 5,7% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare 0,2%, iar preţurile energiei şi-au accelerat declinul anual până la 6,8%, de la 3,7% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 4,6%.
(Sursa: Statistics Finland)
Preţurile producătorilor industriali din Letonia şi-au temperat scăderea anuală şi în octombrie 2020 până la 1,3%, de la 2,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, după o creştere de 0,3% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare au crescut cu o rată anuală de 0,1%, după o scădere de 0,7% în luna precedentă, în condiţiile unei noi creşteri lunare de 0,5%, iar preţurile energiei au scăzut cu o rată anuală de 8,4%, după o scădere de 8,3% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 1,4%.
(Sursa: Latvia Statistics)
Volumul vânzărilor retail din Polonia a scăzut cu o rată anuală de 2,3% în octombrie 2020, după o creştere de 2,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 2,1%, după un declin de 2,2% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 2%, după o creştere de 1,6% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 2,9%, iar vânzările de combustibili au scăzut cu o rată anuală de 13,4%, după o scădere de 4,6% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 5%.
(Sursa: GUS)
Volumul vânzărilor retail din Canada şi-a accelerat creşterea anuală în septembrie 2020, până la 4,3%, de la 3,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1,1%, după un avans de 0,5% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 8,1%, după o creştere de 7,9% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1%, iar vânzările de combustibili auto au scăzut cu o rată anuală de 6,9%, după o scădere de 7,6% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,6%.
(Sursa: StatCan)