Activitatea în industria prelucrătoare din SUA a înregistrat o creştere peste aşteptări în august 2014, pe fondul creşterii producţiei şi a comenzilor noi, conform indicilor PMI (Purchasing Managers Index) de la ISM (Institute for Supply Management). Indicele agregat al activităţii a crescut până la 59, de la 57,1 în luna precedentă (o valoare peste 50 indică expansiune), în condiţiile în care indicele producţiei a crescut până la 64,5, de la 61,2 în luna anterioară. Indicele comenzilor noi a crescut până la 66,7, cel mai ridicat nivel din ultimii 10 ani, de la 63,4 în luna precedentă, pe fondul temperării presiunii preţurilor. Indicele preţurilor a scăzut până la 58, de la 59,5 în iulie 2014.
(sursa: ISM)
Preţurile de consum din Turcia şi-au accelerat peste aşteptări creşterea anuală în august 2014, până la 9,5%, de la 9,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%, după un avans de 0,5% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat creşterea anuală până la 14,4%, de la 12,8%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,9%, iar preţurile utilităţilor şi-au menţinut creşterea anuală la 5,4%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,3%.
(sursa: TurkStat)
Preţurile producătorilor industriali din Turcia şi-au accelerat creşterea anuală în august 2014, până la 9,9%, de la 9,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%, după un avans de 0,7% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au temperat creşterea anuală până la 11%, de la 11,8% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,6%, iar preţurile energiei şi-au temperat declinul anual până la 3%, de la 5,4% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,8%.
(sursa: TurkStat)
Vânzările retail din zona euro şi-au temperat creşterea anuală peste aşteptări în iulie 2014, până la 0,8%, de la 1,9% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,4%, după un avans de 0,3% în luna anterioară. Vânzările retail din UE au crescut cu o rată anuală de 1%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,4%. La nivelul statelor UE, cele mai mari creşteri anuale s-au înregistrat în Luxemburg (+14,1%), Estonia (+9,2%) şi România (+6,3%), iar cele mai mari scăderi în Malta (-2,5%), Polonia (-1,1%), Belgia şi Austria (ambele -1,0%).
(sursa: Eurostat)
Vânzările retail din Ungaria şi-au temperat creşterea anuală în iulie 2014 până la 2,3%, de la 4,1% în luna precedentă, în condiţiile în care vânzările de produse alimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 1,6%, de la 6,2% în luna anterioară. Vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 2,7%, iar vânzările de combustibil auto şi-au accelerat temperat anuală până la 3,4%, de la 4,6% în luna iunie 2014.
(sursa: KSH)