Încrederea în economia Cehiei a scăzut uşor în decembrie 2016, pe fondul scăderii încrederii la nivelul companiilor. Indicele agregat al încrederii a scăzut până la 14,6 de la 14,8 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele încrederii companiilor a scăzut până la 16,7, de la 17,2 în luna anterioară, iar indicele încrederii consumatorilor a crescut până la 6,3, de la 5,5 în noiembrie 2016.
(sursa: CZSO)
Vânzările retail din Spania şi-au temperat creşterea anuală în noiembrie 2016, până la 3,3%, de la 2,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,5%, după o scădere de 0,2% în luna anterioară. Vânzările de alimente au crescut cu o rată anuală de 2,6%, după o creştere de 1,3% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,2%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au accelerat creşterea anuală până la 4,2%, de la 3,4% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,5%.
(sursa: INE Spain)
Încrederea producătorilor industriali din Olanda a crescut în decembrie 2016, pe fondul creşterii aşteptărilor privind activitatea viitoare. Indicele încrederii a crescut până la 4,7 de la 3,4 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele aşteptărilor privind activitatea viitoare a crescut până la 5,9, de la 4,9 în luna anterioară. Indicele comenzilor noi a crescut până la 7,4, de la 5 în luna precedentă, iar indicele stocurilor a crescut până la 0,8, de la 0,3 în noiembrie 2016.
(sursa: CBS)
Încrederea consumatorilor din SUA a crescut peste aşteptări în decembrie 2016, conform datelor de la Conference Board. Indicele încrederii a crescut până la 113,7, de la 109,4 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele situaţiei curente a scăzut până la 126,1, de la 132 în luna anterioară, iar indicele aşteptărilor pentru următoarele şase luni a crescut până la 105,5, de la 94,4 în noiembrie 2016.
(sursa: Conference Board)
Comenzile industriale noi din Italia au scăzut cu o rată anuală de 3,2% în octombrie 2016, după un avans de 2,6% în luna precedentă, pe fondul unui avans lunar de 0,9%, după o scădere de 6,8% în luna anterioară. Comenzile interne au scăzut cu o rată anuală de 2,5%, după o creştere de 3% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1%, iar comenzile externe au scăzut cu o rată anuală de 4,3%, după un avans de 2% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,9%.
(sursa: Istat)
Vânzările retail din Italia şi-au temperat declinul anual în octombrie 2016, până la 0,2%, de la 1,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare peste aşteptări, de 1,2%, după o scădere de 0,5% în luna anterioară. Vânzările de alimente au scăzut cu o rată anuală de 0,4%, după o scădere de 1,1% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,1%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au temperat declinul anual până la 0,2%, de la 1,4% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 1,3%.
(sursa: Istat)