Activitatea în sectorul serviciilor din SUA a înregistrat o expansiune sub aşteptări în decembrie 2014, conform indicilor PMI (Purchasing Managers Index) de la ISM (Institute for Supply Management). Indicele agregat a scăzut până la 56,2, de la 59,3 în luna precedentă (o valoare peste 50 indică expansiune), în condiţiile în care indicele comenzilor noi a scăzut până la 58,9, de la 61,4 în luna anterioară. Preţurile au înregistrat prima contracţie din septembrie 2009, subindicele corespunzător înregistrând o scădere lunară de 4,9 puncte, până la 49,5.
(sursa: ISM)
Comenzile industriale noi din SUA au scăzut cu o rată anuală de 2,4% în noiembrie 2014, după un avans de 1,9% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare peste aşteptări, de 0,7%, după un declin similar în luna anterioară. Comenzile noi, exclusiv mijloacele de transport, au scăzut cu o rată lunară de 0,4%, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,2% a comenzilor pentru mijloace de transport, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2% a comenzilor pentru automobile. Comenzile pentru computere şi alte produse electronice au scăzut cu o rată lunară de 1,8% în noiembrie 2014, iar declinul anual al comenzilor pentru computere a fost de 3,3%.
(sursa: US Census Bureau)
Preţurile de consum din Belgia şi-au accelerat declinul anual în decembrie 2014, până la 0,4%, de la 0,1% în luna precedentă, pe fondul unei noi scăderi lunare de 0,1%. Preţurile alimentelor şi-au temperat declinul anual până la 1,1%, de la 1,3% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,3%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat declinul anual până la 1,8%, de la 1,5% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,2%.
(sursa: Statistics Belgium)
Vânzările retail din Germania au înregistrat o scădere anuală de 0,8% în noiembrie 2014, după un avans de 2,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare peste aşteptări, de 1%, după o creştere de 2% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 3,2%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu 0,5% faţă de noiembrie 2013. În primele 11 luni ale anului, vânzările retail au crescut cu 1,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
(sursa: Destatis)
Preţurile producătorilor industriali din Ungaria şi-au temperat creşterea anuală în noiembrie 2014, până la 0,6%, de la 0,7% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,4%, după un declin de 0,9% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au temperat creşterea anuală până la 1,3%, de la 1,9% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,4%, iar preţurile energiei şi-au temperat declinul anual până la 4%, de la 6,4% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,3%.
(sursa: KSH)