Constructorul auto nipon "Nissan Motor" Co., al doilea din Japonia, şi-a majorat cu 4% profitul în primul trimestru din acest an, ca urmare a deprecierii monedei naţionale, yenul, dar şi a taxelor mai scăzute, care au compensat reducerea vânzărilor. Astfel, în mod neaşteptat, profitul net al companiei a fost de 110,2 miliarde de yeni (944 milioane de dolari) în perioada aprilie-iunie 2006, faţă de 105,7 miliarde de yeni în perioada similară din 2005. Vânzările "Nissan" au crescut, ca valoare, cu 3,1%, la 2.200 miliarde de yeni, deşi volumul livrărilor a fost mai redus anul acesta comparativ cu anul precedent. La nivel global, vânzările companiei au scăzut cu 6%, la 826.000 de unităţi.
Directorul executiv al companiei, Carlos Ghosn, vrea să lanseze opt modele noi în acest an, ca să stopeze declinul vânzărilor în Japonia şi SUA, cele mai mari pieţe de desfacere ale "Nissan Motor".