Conform companiei de cercetare de piaţă Reveal Marketing Research, raportul intitulat ConfidenceIndex arată că majoritatea covârşitoare a românilor nu este dispusă să facă vreo investiţie majoră în următoarele 3 luni, anunţă un comunicat remis redacţiei.
Astfel, 69,8% dintre români apreciază următoarea perioadă ca fiind extrem de neprielnică pentru achiziţionarea unei case, iar 71,5% consideră că e perioadă total nepotrivită pentru achiziţionarea unei maşini.
Acesta este rezultatul unui studiu realizat de Bucharest Forum, prin compania de cercetare de piaţă Reveal Marketing Research, raport intitulat ConfidenceIndex. Studiul a fost lansat joia trecută, 8 noiembrie, în cadrul Bucharest Forum, un eveniment economic anual de reper, la care au fost prezenţi investitori străini, reprezentanţi ai sectorului de business din România, reprezentanţi ai marilor corporaţii, dar şi oficiali de rang înalt, membri ai Guvernului.
ConfidenceIndex arată că doar 12, 1% dintre români consideră următoarele 3 luni ca fiind propice cumpărării unei case. În ceea ce priveşte achiziţia unei maşini, un procent şi mai mic, de doar 7,9% dintre consumatori ar întreprinde acest lucru. Studiul mai arată că aceşti potenţiali cumpărători s-ar orienta către o maşină second-hand.
În acest context, Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research, subliniază faptul că "românii au devenit mai responsabili şi sunt mai reticenţi în a face o investiţie majoră, cum ar fi achiziţia unei locuinţe sau a unei maşini. Chiar şi atunci când consideră oportun să cumpere un automobil, poate fi observată aceeaşi tendinţă din ultimii ani, de orientare a deciziei către o maşină la mâna a doua".