Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a declarat luni că nu se vor impozita titlurile de stat şi a susţinut că la un moment dat s-a pus în discuţie ca măsură de ultim moment, relatează News.ro.
Întrebat în cadrul unei emisiuni TV despre impozitarea titlurilor de stat, ministrul Finanţelor a infirmat.
"Sunt foarte sincer, măsurile acestea, când le enunţăm la modul general toată lumea e de acord cu ele, când pătrundem în detaliu (..) atunci lumea începe să nu le accepte. Rămăseserăm cu un impact bugetar şi urma să gândim alte şi alte măsuri (..) şi la un moment dat s-a pus în discuţie ca măsură de ultim moment", a afirmat Boloş.
El a precizat că niciodată nu au fost vizaţi investitorii instutuţionali.
"A fost discuţia la nivel de persoane fizice. În aceste decizii pui plus şi minus şi am constatat că e mai mult minus. Nu se vor impozita, îi liniştesc pe toţi, nu se vor impozita cel puţin aceasta este măsura de moment conturată la nivelul coaliţiei de guvernare. Impactul bugetar este cel care dictează măsura", a mai arătat ministrul Finanţelor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.09.2023, 09:23)
da… dar joaca asta cu manipularea insiderilor… e frumoasa…?!
sa aruncam la plesneala vorbe si sa vedem unde crapa…?!
frumoasa tactica… de manipulare…
cine raspunde pentru asta?!
stim ca au fost ceva vanzari in panica si ceva amanari de intrari pe achizitii…. cine plateste pentru raul facut?
ne mai jucam mult cu manipularea “prostimii”…
eu recomand ca cei reaponsabili sa isi masoare cuvintele inainte de a arunca bombe in presa si spatiu public…
eu stiu ca “datoria” nu se impoziteaza in nici un stat!
Pentru ca statul tocmai de “darorie” are nevoie ca sa existe…
s c c r e t
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.09.2023, 09:46)
perfect de acord cu tine.
2. cum adica impactul bugetar este cel care dicteaza
(mesaj trimis de anonim în data de 12.09.2023, 10:05)
rezolvi problema gresita coane, mergi de colecteaza taxe de la evazionisti si protejati ai sistemului, fa din CNA, ANPC, ANAF, ETC o forta, nu o sluga
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.09.2023, 13:06)
exista o statistica “secreta”…
lipsa controalelor si amenzilor pentru firme de “partid” - insideri!
s c c r e t
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.09.2023, 14:59)
corect!
Tot in acest context, poate ar trebui investigati tovarasii Boc & co de la Cluj, pentru metrou.
Care de fapt este doar un alibi pentru a fura, cand se putea dezvolta/extinde tot transportul public la suprafata, nu in adanc. Inclusiv cu linii de tren de suprafata, gen S-Bahnul german, daca ar fi cazul.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.09.2023, 15:46)
daca Bucurestiul nu ar fi avut metrou, ar fi fost un oras blocat, in colaps, de mult!
la cum s-a dezvoltat Clujul in ultimul deceniu, se impune metrou!
din pacate am ramas ancorati in cutuma veche cum ca cine face, trebuie sa si fure :(
Boc va scrie istorie daca ii reuseste si asta, iar "carpacii" priceputi in toate vor continua sa spumege logoreic de pe margine ca de obicei...
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.09.2023, 16:25)
"se impune" e un fake-news, o manipulare! In secolul 21 se fac studii de impact.
Uite un studiu ad-hoc: 50% din cei 2 miliarde eur (estimarea metroului) adica 1 miliard ar fi cam asa:
1. venituri - se obtin din credite, fonduri UE, surse proprii. Suma este mica pentru potentialul (actual si de viitor) al CJ;
2. destinatii:
a) - cam 1.000 de autobuze electrice; vreo 5000 de microbuze electrice (oras, scoli, periferii);
b) - extinderea liniilor de bus cu inca 200-300 statii, minim din Gilau in Apahida, si directia nord-sud;
c) - subventionarea tuturor taximetristilor sa-si cumpere Tesla, Mercedes electrice, etc - pentru calitate;
d) - instalarea a vreo 10.000 de tesla-ch argere;
e) - vreo 3-4 ferme cu panouri solare, pentru alimentare.
Asta ar fi o varianta care ar face clujul mai curat, mai de viitor.
Si da, aici ar fi mult mai greu de furat (sau imposibil?) comparativ cu licitatiile pentru "lucrarile" de la metrou ha ha ha ha
Ah, al doilea miliard de eur ar putea fi investit tot, lejer, in capacitati de hidrogen (transport local, stocare + avioane). Asta ar face ca aeroportul Cluj sa fie pioner in transformarea spre h2.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.09.2023, 19:12)
UNDE puii mei sa mai puneti taspe mii de autobuze si microbuze in clujul ala cu strazi micute si deja blocate? mi se pare o propunere tampita. noroc ca nu esti dumneata primar la cluj
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.09.2023, 18:35)
Dar la schimb creste CASS de citeva ori, nu ?