Compania "Coca-Cola" este supusă, în prezent, investigaţiilor de către oficiali din domeniul comerţului din Marea Britanie, pentru că a folosit cuvîntul "pură" pe sticlele de apă "Dasani". Agenţia pentru Standarde în domeniul Alimentelor (Food Standards Agency - FSA) a contactat autorităţile locale din ves-tul Londrei, unde "Coca-Cola" îşi are sediul, cerîndu-le să verifice dacă termenul folosit în-calcă directivele referitoare la etichete.
Cercetările au avut ca rezultat faptul că apa "Danasi", lansată cu circa o lună în urmă în Marea Britanie, era apă de la robinet furnizată de fabrica "Coca-Cola" din sud-estul Londrei. Gigantul din domeniul băuturilor răcoritoare a declarat că "un proces de purificare foarte sofis-ticat" înlătură toate impurităţile, precum "bacterii, viruşi, să-ruri, minerale, zaharuri, proteine şi particule toxice".
Furnizorii de apă de la robinet susţin că apa care străbate conductele este foarte bună de băut şi, în comparaţie cu "Danasi", este mai ieftină. Apa produsă de "Coca-Cola" se vindea cu pînă la 95 de pence (1,74 dolari) pe ju-mătate de litru. Eticheta specifica faptul că "Danasi" era "apă plată pură".
"Sticla de apă nu pare să îndeplinească directivele pentru etichete, prin folosirea termenului «pură», dar pare să îndeplineas-că legislaţia privind apa îmbuteliată", a declarat un purtător de cuvînt al FSA. Acesta a mai precizat că există trei feluri de apă care se poate vinde sub formă îmbuteliată: apă minerală naturală, apă de izvor şi apă de băut (care poate să fie apă de la robinet). Dacă produsul nu este etichetat ca apă minerală sau de izvor, poate fi, de fapt, apă de băut îmbuteliată".
Directivele FSA din iulie 2002 precizează că termenul "pur" trebuie folosit doar pentru "produsele cu un singur ingredient sau ca să sublinieze calitatea ingredientelor". Pentru "Dasani", apa era luată de la robinet, purificată, iar apoi i se adăuga calciu, magneziu şi bicarbonat de sodiu pentru gust. "Coca-Cola" a mai spus că acest proces de purificare este folosit şi de NASA. Compania foloseşte sis-temul şi pentru apa "Dasani" comercializată pe piaţa din SUA din 1999. "Dasani" este a doua marcă de apă îmbuteliată din punct de vedere al vînzărilor pe piaţa SUA, după apa "Aquafina", purificată într-un mod similar de "Pepsi-Cola".