Google a anunţat miercuri că şi-a lansat produsul News Showcase în Marea Britanie, ceea ce înseamnă că gigantul tehnologic va plăti pentru conţinutul de ştiri livrat către această ţară pentru prima data, potrivit CNBC.
Firma din Silicon Valley a semnat un acord cu 120 de publicaţii britanice, inclusiv The Financial Times şi Reuters, cărora le va plăti o taxă de licenţiere pentru a produce extrase de ştiri care apar în Google News Showcase. Rapoartele sugerează că editorii vor primi câteva milioane de dolari pe an de la Google.
Funcţia va fi găsită în aplicaţia mobilă Ştiri Google şi în Google Discover, care este un flux organizat de Google pe dispozitive mobile care conţin articole şi videoclipuri. Când utilizatorii dau clic pe extrasele din aplicaţia Ştiri Google sau pe Google Discover, vor fi direcţionaţi la articolul complet de pe site-ul editorului.
"Google News Showcase, noua noastră experienţă de produs şi programul de licenţiere pentru ştiri, va începe să fie lansat împreună cu editorii locali, naţionali şi independenţi din Marea Britanie", a declarat Ronan Harris, vicepreşedinte şi director general la Google UK şi Irlanda. "Ca parte a acordurilor noastre de licenţiere cu editorii, lansăm, de asemenea, posibilitatea cititorilor de a accesa conţinut selectat de paravan de plată. Această funcţie va oferi cititorilor posibilitatea de a citi mai mult din conţinutul unui editor decât ar avea altfel acces, permiţând în acelaşi timp editorilor să încurajeze cititorii să devină abonaţi. "
La nivel mondial, Google a convins 450 de publicaţii de ştiri să producă conţinut pentru Google News Showcase. Funcţia a fost lansată şi în Australia, Germania, Brazilia, Canada, Franţa, Japonia şi Argentina. Google a declarat că discuţiile sunt în curs de desfăşurare în alte câteva ţări.
Giganţii tehnologici precum Facebook şi Google au fost supuşi unei presiuni tot mai mari pentru a plăti companiilor media pentru conţinutul lor.
În octombrie anul trecut, Google a declarat că va plăti editorilor 1 miliard de dolari pentru ştiri în următorii trei ani.
Cu toate acestea, atunci când guvernul australian a propus o nouă lege care ar obliga Google şi Facebook să plătească editorilor de ştiri dreptul de a se conecta la conţinutul lor în fluxurile de ştiri sau în rezultatele căutării, Google a ameninţat că va scoate din ţară motorul său de căutare.
Legea propusă în Australia este supranumită codul de negociere în mass-media şi se adresează în mod special Google şi Facebook. Aceasta ar forţa giganţii tehnologici să negocieze plăţi cu editorii şi radiodifuzorii locali pentru conţinutul inclus în rezultatele căutării sau în fluxurile de ştiri. Dacă nu pot încheia un acord, un arbitru numit de guvern va decide preţul.
Google a făcut lobby puternic împotriva codului, numindu-l "nerezonabil" şi "irealizabil".
"Împreună cu riscul financiar şi operaţional imposibil de gestionat dacă această versiune a Codului ar deveni lege, nu ne-ar oferi altă opţiune decât să oprim punerea la dispoziţie a Căutării Google în Australia", a declarat Mel Silva, director general pentru Google Australia şi Noua Zeelandă.
Scott Morrison, premierul australian, a declarat la o conferinţă de presă "nu răspundem ameninţărilor".