Lanţul britanic de distribuţie de îmbrăcăminte şi alimente "Marks & Spencer Group" Plc şi-a vândut operaţiunile retail din Hong Kong şi Macao către partenerul său de franciză "Al-Futtaim Group", în condiţiile în care se retrage de pe pieţele internaţionale ca să se concentreze pe afacerea de bază, cea din ţara de origine. Valoarea tranzacţiei nu a fost dată publicităţii.
"Al-Futtaim", care operează deja 72 de magazine "Marks & Spencer" pe 11 pieţe din Asia şi Orientul Mijlociu, a preluat 27 de magazine în cadrul acestei afaceri finalizate la data de 30 decembrie 2017.
"Am restructurat în mod substanţial afacerea noastră internaţională, ceea ce ne-a îmbunătăţit profitabilitatea şi ne-a poziţionat pe creştere", a declarat directorul internaţional al companiei "Marks & Spencer", Paul Friston, adăugând: "Fiind unul dintre cei mai importanţi operatori de retail din lume, cu capacităţi logistice puternice şi expertiză locală, Al-Futtaim este partenerul ideal pentru dezvoltarea şi creşterea activităţii noastre în Hong Kong şi Macao".
Înstrăinarea vine după ce, în noiembrie 2016, compania britanică a realizat o revizuire strategică a operaţiunilor sale, în cadrul căreia a lansat planuri de închidere a peste 80 de magazine în Marea Britanie şi în exterior, dar şi de căutare de proiecte comune şi parteneriate de franciză.