Aproximativ 46 milioane de persoane din Marea Britanie au posibilitatea de a beneficia de pe urma unei acţiuni în justiţie împotriva grupului american Mastercard, al doilea furnizor mondial de cărţi de credit şi de debit, în care companiei i se solicită despăgubiri în valoare de 14 miliarde de lire sterline (19 miliarde de dolari) pentru perceperea de comisioane excesive, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Acţiunea în justiţie a fost demarată de fostul ombudsman pentru servicii financiare din Marea Britanie, Walter Merricks, care susţine că timp de 16 ani, între 1992 şi 2008, grupul american a perceput de la magazine comisioane excesive pentru plăţile cu cardurile Mastercard, iar costurile au fost transferate consumatorilor sub forma unor preţuri majorate pentru bunuri şi servicii.
"Mastercard a perceput în mod ilegal miliarde de lire sterline sub forma unor comisioane mari în beneficiul său şi în detrimentul consumatorilor", a declarat Walter Merricks.
Într-un comunicat de presă, Mastercard a dezminţit acuzaţiile. "Respingem fundamentele acestei plângeri şi intenţionăm să ne opunem viguros".
Acţiunea în justiţie vine la doi ani după ce Autoritatea de reglementare a concurenţei din Uniunea Europeană a stabilit că tarifele impuse de Mastercard proprietarilor de magazine care procesează plăţi internaţionale erau prea mari.
Potrivit cabinetului de avocatură Quinn Emmanuel, aceasta este cea mai mare sumă reclamată în Marea Britanie într-o plângere pentru acordarea de despăgubiri. Dacă suma de 14 miliarde de lire sterline ar fi repartizată în mod echitabil între toate persoanele eligibile să primească despăgubiri, fiecare persoană ar urma să primească peste 300 de lire sterline, potrivit calculelor Reuters.
Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi care operează cea mai rapidă reţea de procesare a plăţilor din lume, oferind un liant între consumatori, instituţii financiare, comercianţi, autorităţi şi companii din peste 210 de ţări şi teritorii.