Lanţul american de restaurante fast-food "McDonald's" Corp. caută parteneri de franciză pentru unităţile sale din Malaezia şi Singapore, ca parte a planului de renunţare la deţinerea directă a acestora.
"McDonald's a decis să se adapteze la un model de dezvoltare a licenţelor în Malaezia şi Singapore ca să permită concentrarea investiţiilor în acest brand, respectiv accelerarea creşterii pe pieţele principale din Asia", a informat, ieri, un purtător de cuvânt din Singapore al "McDonald's".
Compania a subliniat că negociază cu unii "candidaţi adecvaţi" pentru pieţele din Malaezia şi Singapore, însă nu a oferit vreun detaliu.
Potrivit unor surse citate de agenţia Reuters, unii candiaţi interesaţi de ambele ţări au început să abordeze băncile pentru opţiuni de finanţare în cazul preluării pe 20 de ani a drepturilor de franciză.
În luna aprilie, Reuters informa, citând surse anonime, că "McDonald's" intenţionează să cedeze aproximativ 2.800 de restaurante din Asia unor firme de private equity, printre care Bain Capital, MBK Partners, TPG Capital Management, precum şi conglomeratului chinez "China Resources", urmând ca aceştia să deţină restaurantele în sistem de franciză.
Potrivit surselor, "McDonald's" a angajat banca americană "Morgan Stanley" să se ocupe de vânzarea restaurantelor sale din China, Hong Kong şi Coreea de Sud.