Reprezentanţi ai Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei şi ai Ministerului Sănătăţii Publice s-au consultat, miercuri 29 august a.c., în legatură cu elaborarea unui set de soluţii tehnice şi practice pentru reducerea numărului de apeluri false la serviciul de urgenţe 112.
Concluzia întâlnirii de lucru a fost ca în prezent serviciul pentru apeluri de urgenţa 112 se confruntă cu o situaţie de criză, 90% dintre apelurile preluate fiind false,
acest fenomen punând in pericol viaţa persoanelor cu probleme reale de sănătate.
Potrivit unei situaţii a Serviciului de telecomunicaţii Speciale (STS), în anul 2006, numărul de urgenţe 112 a înregistrat aproximativ 25 de milioane de apeluri false.
Pâna la sfârşitul lunii iulie 2007 au fost deja nregistrate peste 16 milioane de astfel de apeluri, majoritatea lor fiind efectuate de pe cartele prepaid, unde apelantul este
aproape imposibil de identificat. Cu aceste cifre, România se situează pe primul loc în Uniunea Europeană din punctul de vedere al apelurilor false.
Participanţii la întâlnire au căzut de acord cu privire la faptul că aplicarea de amenzi, singura soluţie existentă deocamdată împotriva celor care abuzează de 112, este
ineficientă.
Orientându-se după soluţii adoptate în alte state europene şi chiar în SUA, cei prezenţi au ajuns la concluzia că trebuie găsite de urgenţa soluţii tehnice de blocare a
apelurilor false către 112.
De exemplu, în Finlanda, operatorul de telefonie mobilă poate bloca terminalul apelantului timp de o zi, timp în care acesta nu poate folosi telefonul mobil decât pentru
serviciul de urgenţe. Scotland Yard a procedat la ceea ce se cheama .SMS bombardment., operaţiune care blochează, de asemenea, telefonul celui care abuzează
de serviciul 112.
La intâlnirea care a avut loc la sediul MCTI au participat, alături de secretarul de stat pentru Comunicaţii, Constantin Teodorescu, secretarul de stat din Ministerul
Sănătăţii Publice, Raed Arafat, precum şi reprezentanţi ai STS si ai operatorilor de telefonie fixă şi mobilă.