Astăzi, televiziunile, radiourile şi serviciile de streaming din Europa sărbătoresc Ziua Libertăţii Media .
Pe măsură ce Comisia Europeană elaborează Actul european pentru libertatea presei (EMFA), asociaţiile de media audiovizuală ACT, ABBRO, ACCeS, AKTV, ARCA, CONECTA, CRTV, UTECA şi VÖP reamintesc principiile comune necesare pentru a proteja pluralismul, independenţa şi sustenabilitatea mass-media. Orice reglementări noi care afectează mass-media audiovizuală ar trebui evaluate în lumina principiilor generale, cum ar fi sustenabilitatea mass-media, pentru a evita conflictele de reglementare şi lipsa de coerenţă care au un impact negativ asupra peisajului media. EMFA ar trebui să fie o oportunitate de a dezvolta o abordare holistică a pluralismului în mass-media.
1. Diversitatea Europei înseamnă un EMFA bazat pe subsidiaritate, concentrându-se pe principii care nu sunt intruzive. Orice restricţii ar trebui să fie justificate în mod obiectiv, transparente, nediscriminatorii şi proporţionale, pentru a proteja libertatea presei în Europa.
2. EMFA ar trebui să sprijine creşterea televiziunii europene şi a VoD-ului şi să nu o împiedice în niciun fel cu politici anti-consolidare. Măsurile menite să restrângă capacităţile de consolidare ale radiodifuzorilor europeni sau să împiedice sectorul să inoveze, să extindă şi să caute noi surse de venituri, ar limita în cele din urmă pluralismul media european şi ar consolida dominaţia marilor companii de tehnologie care nu investesc în mass-media europeană.
3. Ajutaţi sectorul să se diversifice şi să crească prin revizuirea şi limitarea regulilor intruzive şi învechite pentru mass-media. Concentraţi-vă acolo unde diversitatea culturală şi investiţiile sunt cele mai expuse riscului, în special prin controlul sporit al achiziţiilor media ale Big Tech, care afectează pluralismul.
4. Normele existente pentru sectorul audiovizual ar trebui aplicate proporţional. Ar trebui evitate cerinţe minime suplimentare la nivelul UE, care ar avea potenţialul de a adăuga costuri mai mari de conformitate la un cadru deja excesiv de împovărător (de exemplu, AVMSD).
5. Sunt necesare măsuri pentru a asigura vizibilitatea ştirilor şi a conţinutului furnizorilor de AVMS. Conţinutul trebuie protejat de interferenţele marilor companii de tehnologie.
6. Măsurarea independentă a audienţei este cheia. Jucătorii care fac obiectul unor regimuri de reglementare diferite nu ar trebui să fie incluşi în acelaşi "coş de măsurare a audienţei", ci să fie măsuraţi cu metode separate, dar comparabile.
7. Transparenţa proprietăţii mass-media şi a publicităţii de stat este binevenită. Acest lucru ar putea fi util în special în lumina situaţiei specifice din unele state membre.
8. Un rol consolidat pentru ERGA. EMFA ar trebui să încerce să facă Grupul autorităţilor europene de reglementare pentru serviciile media audiovizuale (ERGA) complet independent, dotat cu personal şi finanţat pentru o listă tot mai mare de activităţi.
În această zi de sărbătoare, ni se reaminteşte că libertatea presei, pluralismul şi democraţia necesită vigilenţă şi sprijin constant. Chiar şi în Europa, unele autorităţi interferează în mod obişnuit cu activităţile companiilor media, cu independenţa editorială şi cu libertatea de a opera. Scopul principal al Actului european pentru libertatea presei trebuie să fie reducerea restricţiilor nejustificate impuse de autorităţile publice. Trebuie să evităm ca măsurile din EMFA să ajungă să limiteze capacitatea noastră de a creşte şi de a concura într-un mediu în care Big Tech continuă să se bucure de reguli asimetrice şi să submineze fundamentele pluralismului media.
ACT - ASOCIAŢIA SERVICIILOR DE TELEVIZIUNE COMERCIALĂ ŞI VIDEO LA CERERE DIN EUROPA
ABBRO - ASOCIAŢIA TELEVIZIUNILOR SI RADIOURILOR DIN BULGARIA
ACCeS - ASOCIAŢIA CANALELOR CONVENTIONALE EDITOARE DE PROGRAME
ARCA - ASOCIAŢIA ROM NĂ PENTRU COMUNICAŢII AUDIOVIZUALE
AKTV - ASOCIATIA TELEVIZIUNILOR COMERCIALE
CONECTA - CONSILIUL CANALELOR TEMATICE ASOCIATE
CRTV -INDUSTRIA DE RADIO ŞI TELEVIZIUNE
UTECA - ASOCIAŢIA TELEVIZIUNILOR COMERCIALE DIN ABIERTO
VÖP - ASOCIAŢIA TELEVIZIUNILOR COMERCIALE ALE AUSTRIEI
DESPRE SEMNATARI:
ASOCIAŢIA SERVICIILOR DE TELEVIZIUNE COMERCIALĂ ŞI VIDEO LA CERERE DIN EUROPA (ACT)
Cele 29 de companii membre ale ACT finanţează, produc, promovează şi distribuie conţinut şi servicii de care beneficiază milioane de europeni pe toate platformele. La ACT credem că sectorul radiodifuziunii comerciale sănătos şi durabil are un rol important de jucat în economia, societatea şi culturile Europei. Radiodifuzorii comerciali se află în centrul peisajului media european ca producători şi distribuitori de conţinut şi ştiri originale europene. Îmbrăţişăm mediul digital oferind noi servicii, formate şi conţinut pentru a răspunde cererii europene în creştere pentru conţinut de calitate pe diverse modele de distribuţie.
Pentru mai multe informaţii vă rugăm să contactaţi: Erard Gilles | Senior Policy Officer| ex.@acte.be
ASOCIAŢIA TELEVIZIUNILOR SI RADIOURILOR DIN BULGARIA (ABBRO)
ABBRO este organizaţia neguvernamentală a radiodifuzorilor comerciali TV şi radio din Bulgaria.
Asociaţia este cel mai reprezentativ organism al industriei din Bulgaria pentru televiziune, radio şi
servicii la cerere. Membrii săi operează diverse televiziuni naţionale, prin cablu şi prin satelit, canale cu cel mai mare rating de încredere a telespectatorilor, servicii la cerere şi reţele radio. ABBRO contribuie la procesul de elaborare a legii pentru a asigura reguli de piaţă echitabile şi transparente, precum şi cadru legal favorabil pentru dezvoltarea serviciilor media în Bulgaria.
Pentru mai multe informaţii, consultaţi www.abbro-bg.org Contact: Anna Tanova | Director executiv |
a.tanova@abbro-bg.org
ASOCIAŢIA CANALELOR CONVENTIONALE EDITOARE DE PROGRAME (ACCeS)
Înfiinţată în 1997, "Association des Chaînes Conventionnees editrices de Services" reuneşte 35 de canale stabilite în Franţa, care au încheiat un acord legal (convenţie) cu Autoritatea Franceză de Reglementare a Media (ARCOM) pentru difuzarea prin de programe prin cablu, satelit şi ADSL, radiodifuziune digitală terestră hertziană sau altă reţea de comunicaţii electronice pe teritoriul francez.
Pentru mai multe informaţii vă rugăm să contactaţi: Eric Brion | secretar general | ebrion@acces.tv
ASO ASOCIATIA TELEVIZIUNILOR COMERCIALE (AKTV)
Asociaţia Televiziunilor Comerciale (Asociace komerèních televizí - AKTV) a fost înfiinţată în 2017
ca asociaţie a operatorilor de televiziune terestră cu scopul de a apăra, sprijini şi promova interesele comune ale radiodifuzorilor comerciali din Republica Cehă.
Membrii fondatori ai Asociaţiei sunt reţelele de televiziune Nova, Prima şi Óèko.
Pentru mai multe informaţii vă rugăm să contactaţi: Marie Fianova | secretar | marie.fianova@aktv.cz
ASOCIAŢIA ROM NĂ PENTRU COMUNICAŢII AUDIOVIZUALE (ARCA)
Asociaţia Română pentru Comunicaţii Audiovizuale (ARCA) reuneşte principalele companii de radio (Europa Fm, Kiss Fm, Radio Zu, National FM, Radio România etc.) şi de televiziune (ProTv, Antena 1, KanalD, Prima TV, Antena 3, RomaniaTv, B1Tv, National Tv, etc) care opereaza in Romania. ARCA promovează dezvoltarea unui climat favorabil pentru afacerile din media audiovizuală din România, prin reprezentarea intereselor companiilor din audiovizual în relaţia cu autorităţile, mediul politic şi societatea civilă.
Pentru mai multe informaţii vă rugăm să consultaţi www.audiovizual.ro. Contact: George Chirita, director executiv: george@audiovizual.ro
CONSILIUL CANALELOR TEMATICE ASOCIATE (CONECTA)
Consiliul Canalelor Tematice Asociate este o asociaţie non-profit formată din principalele companii de televiziune cu plată care operează în Spania, cu obiectivul de a promova şi dezvolta canalele tematice de televiziune cu plată în ţară.
Pentru mai multe informaţii, vizitaţi site-ul nostru la https://www.conecta.es/
INDUSTRIA DE RADIO ŞI TELEVIZIUNE (CRTV)
INDUSTRIA DE RADIO ŞI TELEVIZIUNE (CRTV) este asociaţia radiourilor şi televiziunilor italiene. Înfiinţată în iunie 2013, CRTV include printre membrii săi principalii radiodifuzori naţionali din Italia: CN Media (Radio KISS KISS), Discovery Italia, Elemedia (GEDI), Gruppo 24Ore (Radio24), GM24, La7, Mediaset, Persidera, Prima TV, QVC Italia , Radio Italia, Rai, RDS - Radio Dimensione Suono, Rete Blu, RTL 102.500 Hit Radio, Tivù, Viacom International Media Networks Italia. Principalele radiouri şi televiziuni locale sunt reprezentate în CRTV prin Asociaţia Televiziunilor Locale şi Asociaţia Radiourilor Locale FRT. Membrii agregaţi includ operatorul de satelit Eutelsat Italia. Toate categoriile majore ale industriei de radiodifuziune sunt reprezentate în CRTV: radiodifuzori publici şi privaţi, radiodifuzori naţionali şi locali, precum şi operatori de platforme şi reţele. Scopul CRTV este de a reprezenta industria audiovizualului în ansamblu la nivel instituţional, legislativ şi contractual. CRTV colaborează în mod regulat cu toate ministerele, instituţiile şi autorităţile de reglementare relevante la nivel naţional şi la nivelul Uniunii Europene, precum şi cu organizaţii şi instituţii internaţionale. Scopul CRTV este de a garanta şi promova creşterea industriei de radio şi TV bazată pe concurenţă loială, acces egal şi respectarea drepturilor utilizatorilor.
ASOCIAŢIA TELEVIZIUNILOR COMERCIALE DIN ABIERTO (UTECA)
Asociaţia Televiziunii Comerciale, care a fost înfiinţată în 1998, reprezintă şi apără interesele comune ale canalelor de televiziune comerciale gratuite la nivel naţional, comunitar şi internaţional din Spania. Membrii UTECA sunt Atresmedia, DKISS, Net TV, Real Madrid TV, TEN, TRECE şi VEO TV. Membrii asociaţiei administrează 14 canale de Televiziune Digitală Terestră.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi www.uteca.tv sau contactaţi Emilio Lliteras | Director General | direccion@uteca.tv
ASOCIAŢIA TELEVIZIUNILOR COMERCIALE ALE AUSTRIEI
(VÖP)
Asociaţia Televiziunilor Comerciale Ale Austriei
(VÖP) reprezintă radiodifuzorii comerciali de radio şi TV din Austria. Printre cele mai importante obiective se numără stabilirea unei concurenţe loiale şi a şanselor egale - la nivel naţional între radiodifuzorii privaţi şi serviciul public austriac de radiodifuziune ORF, precum şi la nivel internaţional, adică în ceea ce priveşte concurenţa cu companiile şi platformele media internaţionale. Alte obiective sunt de a arăta importanţa jurnalistică şi economică a sectorului de radiodifuziune privată din Austria, de a consolida baza economică a radiodifuzorilor comerciali şi de a sprijini activ dezvoltarea tehnologică a industriei.
Pentru mai multe informaţii, consultaţi www.voep.at. Contact: Corinna Drumm | Director General | corinna.drumm@voep.at