"Metro" are pierderi de 246 milioane de euro

Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 1 august 2008

"Metro" are pierderi de 246 milioane de euro

Centrele "Real" din Germania care nu şi-au atins ţintele financiare sunt închise

"Metro" AG, cel mai mare lanţ retail din Germania, raportează pierderi pentru trimestrul al doilea, din cauza costurilor generate de închiderea supermarketurilor "Real" şi a deprecierii valorii magazinelor "Adler". Pierderea netă a fost de 246 milioane de euro (383 milioane de dolari) ori 75 de cenţi/acţiune în perioada aprilie - iunie 2008, comparativ cu un profit de 110 milioane de euro ori 34 de cenţi/titlu în trimestrul al doilea din 2007. Analiştii aşteptau pierderi de 431 milioane de euro.

Dacă se exclud anumite cos-turi, dobânzi şi taxe, profitul companiei a sporit cu 6,6%, la 329 milioane de euro - peste aşteptările analiştilor: 323 milioane de euro. Divizia Cash & Carry, cea mai mare din cadrul societăţii, a avut un profit operaţional de 297 milioane de euro, în creştere cu 5,5%. Vânzările acesteia au sporit cu 5,3%, la 8,19 miliarde de euro.

Per total companie, vânzările au crescut cu 6,9%, la 16 miliarde de euro. Creşterea a fost do 2,3% în Germania, res-pectiv de 10,1% în afara ţării.

"Metro" închide centrele comerciale "Real" din Germania care nu şi-au atins ţintele financiare, însă deschide altele în afara ţării, ca să-şi redreseze veniturile. În luna martie, oficialii companiei anunţau că aproximativ 40 de centre comerciale "Real" din Germania au rezultate neperformante. "Metro" vrea să înstrăineze 27 de centre "Real" din ţară, amânând tot-odată pentru anul 2010 extinderea acestei divizii în Ucraina.

În 2007, divizia "Real" a înregistrat a doua pierdere operaţională din ultimii trei ani, în sumă de 50 de milioane de euro. În trimestrul al doilea din 2008, pierderile operaţionale ale "Real" au însumat 245 milioane de euro.

Vânzările diviziei "Real" din Germania stagnează, în condiţiile în care veniturile consumatorilor sunt afectate de problemele economice, aceştia îndreptându-se spre magazinele care practică discounturi.

Divizia "Adler", care are 125 de magazine în Germania, Austria şi Luxemburg, a fost scoasă la vânzare din 2004. Divizia a avut vânzări de 518 milioane de euro anul trecut, ceea ce reprezintă mai puţin de 1% din veniturile totale ale "Metro".

În opinia analiştilor, rezultatele financiare publicate de "Metro" arată că sectorul retail german continuă să se deterioreze.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb