"Michelin & Cie.", al doilea producător mondial de anvelope, a anunţat profituri peste aşteptări pentru primele şase luni din 2010, în contextul revenirii cererii de pe piaţa auto.
Câştigul net al companiei franceze a ajuns la 504 milioane de euro (659 milioane de dolari), comparativ cu o pierdere de 122 milioane de euro în primele şase luni din 2009. Analiştii anticipau un profit de 369,4 milioane de euro.
Profitul operaţional aproape s-a triplat, însumând 822 milioane de euro, faţă de 282 milioane de euro anul trecut.
Vânzările societăţii au crescut cu 17%, la 8,35 miliarde euro.
"Michelin îşi reafirmă ţinta de creştere a volumului vânzărilor cu 10% în 2010", a anunţat, vineri, compania. Potrivit oficialilor acesteia, deşi majorarea preţurilor materiilor prime va avea un impact negativ asupra rezultatelor consolidate din semestrul al doilea, "Michelin" va beneficia de creşterea preţurilor de distribuţie.