Grupul francez Michelin va închide anul viitor fabrica de anvelope pentru autocamioane din Budapesta, iar producţia va fi transferată la fabricile din Olsztyn (Polonia), Zalău (România) şi Karlsruhe şi Homburg (Germania), susţine Reuters.
Potrivit sursei citate, compania abordează această strategie datorită competiţiei agresive de pe piaţa europeană, iar decizia reflectă faptul că extinderea unităţii nu mai este posibilă din cauza localizării în spaţiul urban, iar îmbunătăţirea competitivităţii fabricii ar necesita modernizarea excesivă cu echipamente noi.
"În urma tendinţelor nefavorabile şi concurenţei agresive de pe piaţa europeană a anvelopelor pentru autocamioane, care rămâne volatilă şi a scăzut cu 23% faţă de maximul istoric înregistrat în 2007, Michelin îşi anunţă intenţia de a închide fabrica de anvelope pentru camioane din Budapesta", menţionează compania.
Producţia fabricii din Budapesta se va încheia la jumătatea anului viitor, iar Michelin promite "măsuri de sprijin la nivel individual" pentru fiecare dintre cei 512 angajaţi.
Compania se angajează de asemenea să colaboreze cu autorităţile locale pentru a discuta posibilităţi de reconversie a fabricii în conformitate cu planurile de dezvoltare urbană şi să contribuie la dezvoltarea de afaceri care pot crea locuri de muncă în zonă.
Pentru a finanţa închiderea fabricii de la Budapesta şi transferul producţiei în ţările vecine, Michelin va aloca 39 milioane euro în prima jumătate a acestui an.
În România, Michelin operează două fabrici producătoare de anvelope auto, la Floreşti (Prahova) şi Zalău (Sălaj), aprovizionate cu cord metalic de uzina Zalău Cord.