Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi Registrul Auto Român (RAR), companii în coordonarea MTI, au efectuat în ultimele două luni o serie de acţiuni pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare la trafic de către vehiculele utilizate pentru transportul elevilor, informează un comunicat de presă transmis redacţiei.
În luna noiembrie agenţiile ARR au avertizat utilizatorii vehiculelor şcolare cu privire la faptul că se interzice utilizarea microbuzelor şcolare fără a deţine documentele necesare şi obligatorii prevăzute de legislaţia în vigoare. Începând cu anul 2011, agenţii ARR vor organiza acţiuni de inspecţie şi control al acestor vehicule pentru a verifica îndeplinirea obligaţiilor legale.
La rândul său, Registrul Auto Român, prin reprezentanţele sale judeţene, a întreprins, din data de 8 noiembrie 2010, acţiuni pentru evaluarea stării tehnice a autovehiculelor destinate transportului de elevi, în vederea preîntâmpinării unor eventuale accidente grave al căror subiect să fie aceste autovehicule. La nivel naţional au fost verificate un număr de 2.268 autovehicule destinate transportului de elevi, dintre care la un număr de 1.150, adică 50.7% au fost depistate defecţiuni tehnice, iar un număr de 211 autovehicule, adică 9,3%, aveau ITP-ul expirat.