Gigantul american IT "Microsoft" Corp. va cumpăra 15 milioane de acţiuni ale producătorului de televizoare chinez "Sichuan Changhong Electric", plătind în schimb 12,3 milioane de dolari (9,2 milioane de euro). În urma achiziţiei acţiunilor, evaluate la 0,82 dolari (0,61 euro) fiecare, "Microsoft" va deţine 0,8% din capitalul "Changhong", unul dintre principalii producători de televizoare din China.
Compania chineză a anunţat, recent, că intenţionează să strângă 327 milioane de dolari (245 milioane de euro) în urma vânzării a 400 de milioane de acţiuni, sumă ce va fi folosită pentru dezvoltarea liniei de televizoare cu plasmă.
Săptămâna trecută, "Microsoft" a semnat un memorandum de înţelegere cu "Changhong", act care stabileşte colaborarea celor două părţi în fabricarea de produse care conectează televizoarele la calculatoare şi Internet.
În 2004, cele două companii au încheiat un acord pentru colaborarea în domeniul multimedia, văzut de "Changhong" ca o oportunitate pentru consolidarea şi dezvoltarea cotei sale de piaţă în acest domeniu, în China.