Anul 2006 va fi unul de excepţie pentru industria cimentului prin creşterea vânzărilor cu circa 20% (dublu faţă de cât preconizaseră producătorii la începutul anului). Piaţa românească a cimentului s-a ridicat, anul trecut, la circa 6,1 milioane de tone. Mihai Rohan, directorul general al "Carpatcement Holding", filiala locală a producătorului german "HeidelbergCement", ne-a declarat că această creştere peste aşteptări s-a făcut simţită încă de la finele primului semestru al anului şi s-a menţinut şi în toamnă.
În plus, vara a fost extrem de fierbinte pentru toţi producătorii de ciment. Domnia sa ne-a explicat: "Multitudinea de proiecte imobiliare de mare anvergură, care au fost demarate în special în Bucureşti dar şi în marile oraşe din ţară, ne-au sporit semnificativ vânzările de ciment şi betoane. Numai în Bucureşti am înregistrat o majorare a livrărilor, în lunile de vară, cu circa 30% faţă de perioada similară a anului trecut. Este primul an în care putem spune că se construieşte masiv, în special întinse ansambluri rezidenţiale de blocuri cu apartamente noi. În anii trecuţi se construiau multe cartiere rezidenţiale de vile. Dar preţul ridicat al terenurilor şi presiunea cererii din partea clasei medii au schimbat trendul către locuinţele colective de calitate, pentru construcţia cărora se foloseşte mult beton şi ciment. Trendul ascendent al vânzărilor a fost menţinut, la nivel naţional, şi de investiţiile în realizarea marii infrastructuri precum centurile ocolitoare pentru câteva mari oraşe din ţară şi reluarea lucrărilor la autostrăzi".
Directorul general al "Carpatcement Holding" ne-a menţionat că alte oraşe cu o majorare semnificativă a vânzărilor sunt Timişoara, Arad, Sibiu şi Cluj şi că este optimist în legătură cu evoluţia pieţei de ciment în cursul anului viitor. "Integrarea va aduce o creştere cel puţin similară dacă nu chiar mai mare decât în acest an având în vedere proiectele de investiţii programate să înceapă anul viitor şi cele care vor fi în plină derulare", a adăugat domnul Rohan.
Integrarea nu va avea un impact semnificativ asupra industriei cimentului. Producătorii prezenţi pe piaţa noastră sunt companii europene cu tradiţie pe piaţa europeană şi mondială. Au fost făcute deja investiţii considerabile în modernizarea tehnologiilor şi în protecţia mediului, iar calitatea produselor este similară, tot de ani buni, cu cea de pe piaţa comunitară. Mihai Rohan ne-a mai spus că nu vor fi surprize în ceea ce priveşte preţul cimentului începând de anul viitor întrucât competitivitatea şi concurenţa dintre companii este ridicată. În plus, toţi producătorii au depus eforturi consistente în eficientizarea costurilor şi creşterea productivităţii.
Conducerea "Carpatcement Holding" estimează, pentru acest an, o creştere a vânzărilor de ciment cu circa 18-20% (care reflectă şi creşterea pieţei), condiţii în care compania şi-ar putea spori cifra de afaceri pe acest segment la 180-190 milioane de euro. Astfel, cifra de afaceri a grupului german pe cele trei pieţe pe care activează în ţara noastră (ciment, agregate şi betoanele) ar putea depăşi 220 milioane de euro. În 2005, afacerile grupului german pe toate cele trei divizii româneşti au ajuns la circa 194 milioane de euro, în creştere cu 22% faţă de 2004. Profitul net înregistrat anul trecut a fost de 34,6 milioane de euro.