Autorităţile vor solicita aproximativ 550 de milioane de euro prin Programul Naţional de Relansare şi Rezilienţă pentru două dintre marile proiecte ale judeţului Braşov - aproximativ 250 de milioane de euro pentru trenul metropolitan şi 300 de milioane pentru spitalul regional, a declarat, astăzi, senatorul PNL Mihail Veştea, conform Agerpres.
Acesta îl contrazice, astfel, pe primarul municipiului Braşov, Allen Coliban, care susţine că valoarea estimată spitalului regional ar fi de 600 de milioane de euro.
În ceea ce priveşte proiectul spitalului regional, Veştea a subliniat că valoarea investiţiei va rezulta din studiul de fezabilitate şi că, în cadrul negocierilor ce au loc la guvern, Braşovul va putea solicita oricât, însă asta nu înseamnă că va şi primi suma cerută.
"Sigur că sunt discuţii şi sumele în discuţii au legătură şi cu PNRR, pentru că, atunci când discutăm de 300 de milioane de euro, ne gândim şi la ce ne propunem să solicităm prin acest program. Acesta nu este într-o formă finală. (...) Sigur că o componentă importantă va fi zona de Sănătate, dar trebuie văzut câţi bani vor rămâne aici şi, de aici, câţi putem obţine pentru spitalul regional de la Braşov. Încă din discuţiile pe care le-am avut anul trecut, în noiembrie-decembrie (...) discuţiile erau la 300 de milioane de euro", a declarat, într-o conferinţă de presă, Mihail Veştea.
În ceea ce priveşte trenul metropolitan, senatorul PNL a subliniat că o componentă restrictivă a acestui program european este că aproximativ 70% din cei 31 miliarde ce revin României trebuie contractaţi spre execuţie până la sfârşitul anului 2022, astfel că numai o parte din proiect va putea fi finanţată prin PNRR, în valoare de aproximativ de 250 de milioane de euro, informează Agerpres.
"Şi atunci, discutăm cu ministerele Transporturilor şi Investiţiilor şi Proiectelor Europene (...) să vedem dacă putem să-l împărţim pe două componente: cea de achiziţie pe partea de garnituri de tren, de material rulant s-o facem pe PNRR, pentru că e mai uşor să faci documentaţia anul acesta şi lansezi licitaţia, iar până la sfârşitul lui 2022 să ai contractată investiţia, iar cea de-a doua, de reabilitare şi dezvoltare a infrastructurii rutiere, de construire de gări, electrificare s-o facem pe Programul Operaţional Infrastructură Mare", a precizat Veştea.
Cei 250 de milioane de euro sunt destinaţi achiziţiei de 13 garnituri duble de transport pe calea ferată, pentru şase direcţii (cu câte două garnituri) de plecare din Braşov, respectiv Valea Prahovei, Vama Buzăului, Sfântu Gheorghe, Feldioara-Rupea, Ghimbav-Codlea şi Râşnov-Zărneşti, pentru care există infrastructura necesară şi o a şaptea direcţie (o singură garnitură) pentru care nu există deocamdată infrastructura - spre viitorul Aeroport.
"Avem un proiect pe care ne străduim să-l introducem pe PNRR prin CFR infrastructură pentru direcţia Aeroportului, cu o singură garnitură", a spus senatorul PNL, menţionând că realizarea documentaţiei pentru realizarea acestui tronson de cale ferată este avansată, în câteva luni urmând să fie finalizat studiul de fezabilitate.
Primarul USR al Braşovului, Allen Coliban, a anunţat, recent, că proiecte de investiţii ale municipalităţii pregătite în prezent, care nu ar fi putut fi finanţate fără existenţa PNRR, ar totaliza 1,5 miliarde de euro, menţionând două dintre acestea, spitalul regional - proiect de 600 milioane de euro şi trenul metropolitan - în valoare de 400 - 500 de milioane de euro.
1. Allen Coliban, la spitalul regional
(mesaj trimis de Cristi în data de 04.03.2021, 15:56)
Allen Coliban ăsta cred că ar trebui să meargă la doctor și să-și facă un control la cap. Cu 600 de milioane de euro construiești două stadioane de câte 90.000 de locuri fiecare, cu toate acareturile, la standard de 5 stele UEFA. Un spital regional nu are cum să coste atâta, indiferent în ce configurație și cu ce dotări l-ai face. E absurd de-a dreptul.