Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) colaborează împreună cu Asociaţia Europeană pentru Mobilitate (AEM) şi Asociaţia pentru Sprijinirea Tinerilor, Studenţilor şi Profesorilor (APSTSP) pentru creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică în rândul tinerilor care deţin o legitimaţie European Youth Card şi/sau International Studenty Identity Card, se arată într-un comunicat de presă transmis redacţiei.
"Tinerii din întreaga lume sunt invitaţi să descopere România, o destinaţie ofertantă şi accesibilă! Pe lângă experienţele antrenante oferite de oraşele şi staţiunile locale sau naţionale, în vacanţele de tip city-break sau turism festivalier, un rol important în procesul de cunoaştere îl joacă şi schimbul cultural. Călătorind, elevii şi studeţii pot lega prietenii, iar aceste relaţii reprezintă fundamentul în înţelegerea frumuseţii diferenţelor şi asemănărilor dintre modalităţile de gândire şi trai ale unor societăţi diferite. În acest fel, pe lângă entuziasmul de a porni în aventură într-un loc nou, necunoscut, tinerii se pot dezvolta tot mai mult, prin îmbogăţirea cunoştinţelor, şi, cu ajutorul reţelelor sociale, îi pot încuraja pe apropiaţii lor să le urmeze exemplul", a declarat ministrul antreprenoriatului şi turismului, Constantin-Daniel Cadariu.
• European Youth Card este o legitimaţie destinată tinerilor din Europa care aduce numeroase beneficii posesorilor săi, atât în ţara de origine, dar şi atunci când călătoresc în restul ţărilor de pe continent. În prezent, peste 6 milioane de tineri cu vârste cuprinse între 12 şi 30 de ani deţin această legitimaţie, iar 38 de ţări sunt partenere.
• International Studenty Identity Card este singura legitimaţie recunoscută oriunde în lume, care atestă statutul de elev în ciclul gimnazial, licean, student, masterand sau doctorand şi care le oferă acestora cele mai eficiente modalităţi de accesare a serviciilor de interes. Peste 6 milioane de tineri, cu vârste de până la 30 de ani, deţin legitimaţia, iar 130 de ţări sunt partenere. Iniţiativa aparţine UNESCO.
În urma protocolului de colaborare încheiat, MAT va pune la dispoziţia AEM şi APSTSP o serie de materiale audiovizuale, care evidenţiază atractivitatea destinaţiei România, cu accent pe activităţi, aventură, city-break şi turism rural, cu scopul promovării acestora în mediul online, pe platformele digitale ale partenerilor, precum şi în cadrul altor acţiuni de interes. Totodată, ministerul acordă dreptul de utilizare a brandului de ţară "România - Exploraţi Grădina Carpaţilor", precum şi a unui cod QR, care să redirecţioneze utilizatorii către portalul online. Colaborarea este pro bono, se mai arată în comunicat.