Schema HoReca - ajutor de stat de 20% din diferenţa cifrelor de afaceri din 2019 şi 2020 a demarat ieri cu succes, la această oră fiind finalizate 2.000 de aplicaţii în platforma de înscriere, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Schema prezintă un mod facil de aplicare şi se desfăşoară exclusiv online. O parte dintre firmele care au încercat ieri să aplice au întâmpinat însă greutăţi în identificarea expertului contabil sau a auditorului care a certificat diferenţa de cifră de afaceri pentru CAEN-uri.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a răspuns ieri solicitărilor venite din partea aplicanţilor şi a făcut în timp util o procedură prin care s-au putut verifica experţii contabili sau auditorii pe care aplicaţia nu i-a găsit automat în bazele de date furnizate de asociaţiile profesionale Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din Romania (CECCAR) şi Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) administratorului platformei, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), se arată în comunicat.
Ministerul a descoperit împreună cu conducerea Corpului experţilor contabili că baza de date cu experţi contabili pusă la dispoziţie iniţial de CECCAR omitea un număr de aproximativ 2.500 de experţi contabili. Aceştia vor fi introduşi în baza de date a platformei de înscriere la actualizarea din această noapte.
În fiecare noapte la ora 23:00 se actualizează baza de date a experţilor contabili şi auditorilor din platformă, subliniază sursa citată.
O altă eroare, cauzată de un separator în baza de date a auditorilor, furnizată de CAFR, a fost corectată în această dimineaţă.
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului informează aplicanţii că, chiar dacă au contract cu o firmă de contabilitate sau de audit, nu pot selecta în aplicaţie firme de audit sau de contabilitate din baza de date. Trebuie să selecteze numele expertului contabil sau al auditorului financiar care a semnat digital raportul aferent aplicării la măsură.
Toate cererile de adăugare în baza de date sunt centralizate de operatorii call-center şi sunt verificate cu CECCAR şi ASPAAS - CAFR pentru a se asigura ca cei care nu se regăsesc în platformă sunt autorizaţi.
Perioada în care firmele pot aplica se încheie în data de 20 iulie. Firmele pot aplica oricând în această perioadă, pentru că la finanţare nu contează numărul de ordine. Schema este pro-ratată, iar numărul de ordine la înscriere nu conferă niciun avantaj. Măsura HoReCa reprezintă un ajutor de stat finanţat integral de la bugetul naţional pentru firmele din domeniu.
Ajutorul reprezintă 20% din diferenţa de cifră de afaceri din 2019 şi 2020, a firmelor din HoReCa.
Bugetul schemei este de 2,5 miliarde de lei (credite de angajament), iar creditul bugetar curent este de 1 miliard de lei.
Este estimat să aplice un număr de aproximativ 30.000 de firme.