Ministerul Educaţiei a transmis, vineri seară, că se fac toate demersurile pentru a nu se ajunge la greva generală anunţată de sindicate pentru luni. De asemenea, instituţia precizează că s-a discutat cu inspectorii şcolari generali şi se face apel la responsabilitatea directorilor de şcoli pentru ca procesul educaţional să continue, iar elevii să fie în siguranţă în unităţile de învăţământ, conform news.ro.
"Ministerul Educaţiei ia toate măsurile prevăzute de cadrul legal, ce intră în domeniul său de competenţă, pentru a evita declanşarea grevei generale începând cu 22 mai 2023. În acelaşi timp, suntem preocupaţi si întreprindem demersurile necesare pentru protejarea dreptului la educaţie al elevilor", a transmis, vineri seară, Ministerul Educaţiei.
Sursa citată a precizat că a existat, în cursul zilei de vineri, o videoconferinţă cu inspectoratele şcolare judeţene.
"Le-am prezentat cadrul general al dialogului social şi le-am transmis să monitorizeze constant modul în care se derulează activitatea educaţională la nivelul judeţelor, comunicând permanent cu toţi actorii implicaţi în procesul educaţional. În acest demers, contăm şi pe responsabilitatea directorilor fiecărei unităţi de învăţământ. Unităţile de învăţământ trebuie să le comunice permanent părinţilor informaţiile necesare privind derularea activităţilor didactice, eventualele reorganizări de program sau modificări în capacitatea de supraveghere a elevilor pe durata prezenţei în spaţiul şcolii. Facem toate eforturile ca procesul educaţional să continue, iar elevii să fie în siguranţă în unităţile de învăţământ", a mai transmis ministerul, potrivit news.ro.
Instituţia precizează că va continua dialogul "constant şi deschis cu reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative din învăţământul preuniversitar, pentru a găsi cele mai bune soluţii în baza Legii dialogului social nr. 367/2022".
"Reamintim că responsabilitatea Ministerului Educaţiei este atât faţă de angajaţii din sistem, cât şi faţă de milioanele de elevi şi părinţi din România", a mai transmis Ministerul Educaţiei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2023, 23:08)
Cu alte cuvinte, incep presiunile asupra profesorilor prin intermediul inspectoratelor si al directorilor de scoli.
Este o abordare mizerabila, specifica dictaturilor. Ministerul vorbeste de responsabilizarea directorilor si de dreptul la educatie al elevilor, in conditiile in care angajatii de acolo primesc sporuri de stres fara sa aiba stres, iar soferii sunt mai bine remunerati decat profesorii. Lipsa de responsabilitate este chiar la autoritatile noastre, nu la altcineva si procedeaza in mod mizerabil insinuand lipsa de responsabilitate in randul directorilor si al personalului didactic si cerand "monitorizarea activitatilor".
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2023, 07:05)
Inspectoratele sunt niste capuse care sug aiurea bani din buget. Era vb demult ca le desfiinteaza, dar de fapt s-a mai facut un sediu chiar in centrul orasului special pt astia. Si asa ar fi mai multi bani pt profesori.
Nu sunt profesor dar am o prietena care e. A predat o perioada si in Germania. A spus, acolo, intri la ora , predai la copii, si pleci acasa. Atat. Nu atatea hartogaraie si situatii si hartii numai sa complicam lucrurile aiurea si sa mai aiba inca 100 de persoane salariu(degeaba).
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2023, 07:16)
Ai mare,mare dreptate! Acum sunt un număr de inspectori triplu față de perioada de dinainte de 1989 iar numărul de elevi e la jumătate! Și sunt plătiți de 3 ori mai mult decât un profesor debutant!
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2023, 10:56)
Mai este si aspectul pensionarilor din invatamant care raman sa predea in continuare, fara tragere de inima, dar cu salarii mai mari decat ale debutantilor. Cu salariile a 2 astfel de pensionari activi ar putea fi platiti 3 debutanti.
Se pot face multe, dar din pacate este dezechilibru mare in grila salariala din sectorul bugetar. Sunt multe locuri de munca inutile. dar platite bine motiv pentru care atrag multa lume, nu intotdeauna de calitate si schema este supraumflata acolo si mai sunt multe locuri de munca platite prost (cazul invatamantului), unde nu se inghesuie lumea si se ajunge astfel la deficit de personal si la probleme in desfasurarea cu succes a acelor activitati.
In societatea noastra, contrar a ceea ce declara guvernantii, nu banii sunt problema ci INECHITATILE din sistem si MODUL IN CARE SUNT UTILIZATI BANII stransi de la noi toti.
Trebuie restructurate entitatile capusa, adica acele structuri care nu produc sau produc putin, sau si mai rau produc paguba (cazul ASF-ului), dar consuma mult din buget (incepand cu ASFul si terminand cu Agentia Vinului si inspectoratele), insa problema este ca exact in aceste structuri trandavesc familiile clanurilor politice. Sustinerea politica este exact pentru cei care trebuie exclusi din sistem (pentru ca sunt extensii ale politicului), pe cand cei care sunt utili sistemului si ar trebui sa fie sustinuti, nu au suport politic.
Este o problema a carei rezolvare tine strict de clasa politica, iar cautarea de vinovati in alta parte este absolut mizerabila si ofensatoare.
1.4. Titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Protaru în data de 20.05.2023, 11:20)
Se vede ca stii despre ce vorbesti.
Scolile au ajuns mosiile directorilor. Iar acesti mosieri au spatele acoperit de inspectorate.
"Sistemul" e putred pentru resursa umana conducatoare are un caracter pervertit si o abordare dictatorial-mizerabila.
In conditiile date, situatia nu poate fi altfel decat este.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2023, 08:56)
niciodata nu se vorbeste despre pregatirea sub orice critica a elevilor si ca profesorii stau jumate de an acasa platiti . aud mereu ca un profesor ia ca un sofer sau nu stiu cine , dsar soferul ala munceste un an de zile nu sta acasa .
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2023, 10:59)
Cum de nu te-ai facut profesor ca sa stai si tu acasa o jumatate de an?
Ce nota ai avut la aritmetica de ti-a iesit la socoteala o jumatate de an de stat acasa?
2.2. Titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Protaru în data de 20.05.2023, 11:08)
Se vede ca nu ai nici un habar despre ce vorbesti. Daca ai fi avut macar vreun amic profesor, nu ai mai fi aberat astfel.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2023, 12:31)
Se vede ca bati campii si ca nu ai contraargumente . combati ca orice ignorant cu injurii .
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de Soho în data de 20.05.2023, 16:41)
Legea prevede concediu 62 de zile lucrătoare!
Anul are 52 de săptămâni din care 36 de școală efectiv! Apoi toți directorii cer ca toți profesorii să fie la școală cu cel puțin o săptămână înainte! La sfârșitul anului ești implicat că supraveghetor sau corector 2 săptămâni ( probe teoretice și probele scrise!) Sunt 40 de săptămâni clare. Dar,repet directorii îți lasă liber doar zilele de concediu! Te mai cheamă că supraveghetor sau corector la olimpiade ( 2,3 zile, inclusiv pe la contestații), la contestații la bac,la examene de titularizare etc
Bine o să zici dar aveți cu dirigentia 19 ore pe săptămâna! Dar corectarea lucrărilor? Dar ceva pregatire acasă?
Nu lucrăm efectiv în predare 40 de ore adică 8 ore zilnic? Nu ! Îți imaginezi așa ceva 8 ore să vorbești în fața celui mai exigent critic din lume: o clasă de elevi? Balaceanca scrie pe tine în 2 ani !
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.05.2023, 17:51)
Pristanda ar fi invidios de cum numeri steagurile .........
3. fără titlu
(mesaj trimis de Soho în data de 20.05.2023, 17:49)
Profesorii se îmbogățesc din meditații! Corect !? Dar câți? Între 10maxim 20% pot da meditații adică la română, mate,istorie , ca probe obligatorii la bac,pentru a treia probă opțională elevii își aleg deci ar fi încă 2 materii( una uman una real).Dintr-o școală cu aprox 45 de profesori ar veni 6-7 profesori. Mai există și varianta mai frecventă meditații la engleză ! Cam 8 profesori. Dintre cei 8 sunt 2-3 fără vocație care nu-și găsesc elevi și 1 care efectiv nu e interesat! Ar rămâne pe școală cam 4 profesori cu câștiguri mai mari sau mai mici ,cu elevi care vin săptămânal sau mai frecvent din când în când ( am apărut o problemă, mă scuzați) si tu aștepți! Știu există și ticăloși care amenință cu corigenta și îi obligă ( pușcărie ar trebui să scrie pe ei) În sfârșit există profesori deosebiți care pot avea zilnic multi elevi la meditații și care pot depăși salariul lejer! Eu zic sa-i apreciem! Aceștia sunt cazuri rare ,la unele licee2-3 la altele niciunul! Cam asta e în mare situația! Poate mi-a mai scăpat câte ceva dar,nici vorbă de profesori bogați!