Ministerul Transporturilor, primul anunţ după ce DN10 a stat blocat cinci zile

ANA FELEA
Miscellanea / 22 aprilie 2021

Ministerul Transporturilor, primul anunţ după ce DN10 a stat blocat cinci zile

Găsirea unei soluţii pentru ca traficul pe cel mai circulat drum care face legătura dintre Buzău şi Braşov să se desfăşoară în siguranţă reprezintă o urgenţă, mai ales după ce în urmă cu o lună o bucată imensă de stâncă s-a desprins de pe versant şi a blocat Drumul Naţional 10, timp de 5 zile. Despre necesitatea acestui fapt a atras atenţia şi senatorul PNL, Vlad Mircea Pufu, care, într-o interpelare către minsitrul Transporturilor, a cerut să fie luate măsuri urgente în zona Siriu şi cu o rezolvare pe termenul lung a problemelor de acolo. Astfel, la o lună după incidentul care a paralizat întreagă zonă Buzău-Braşov, vin şi primele răspunsuri cu privire la ce fac oficialii pentru remedierea unei probeleme despre care de altfel se ştie de ani buni. Cătălin Drulă a răspuns în scris senatorului PNL şi spune că se lucrează la o soluţie. În plus, oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă care este soluţia pentru ca circulaţia pe Drumul Naţional 10, la Siriu, să devină sigură.

Pe 18 martie 2021, o tragedie pe DN10 a fost evitată doar printr-o minune . Atunci, un bloc uriaş de stâncă desprins de pe versant au blocat circulaţia pe Drumul Naţional 10, la Siriu. Timp de cinci zile, traficul a fost oprit, iar din 22 martie, după degajarea părţii carosabile blocate de căderile de piatră, circulaţia a fost reluată însă se desfăşoară pe o singură bandă, banda cea mai îndepărtată de versant.

CNAIR anunţa pe 22 martie 2021: "Pentru asigurarea circulaţiei rutiere în condiţii de siguranţă în zonele predispuse căderilor de bolovani, arbori şi blocuri de stâncă pe sectorul de drum de la km 79+550 la km 87+300 s-a dispus împărţirea acestui sector în două subsectoare ce vor fi semaforizate individual astfel circulaţia desfăşurându-se pe o singură bandă, banda cea mai îndepărtată de versant. Astfel circulaţia se va desfăşura alternativ pentru ambele sensuri prin semaforizare, presemnalizare şi semnalizare".

Totuşi, reluarea tarficului nu reprezintă şi rezolvarea problemelor care au dus la căderile masive de piatră, fapt sesizat de senatorul PNL Mircea Vlad Pufu şi ministrului Transporturilor într-o interpelare făcută imediat după producerea incidentului de la Siriu.

Mircea Vlad Pufu, senator PNL, a cerut: "Ultimul accident din seria celor de pe Drumul Naţional 10, Buzău-Braşov, produs săptămâna trecută, putea duce la o tragedie având în vedere dimensiunea blocurilor de stâncă desprinse de pe versant. Pe data de 18 martie 2020, ora 00.30, circulaţia rutieră a fost înschisă. După cinci zile în care a fost închis, cel mai circulat drum dintre Buzău şi Braşov a fost redat traficului, alternativ, pe o singură bandă. Dar reluarea traficului nu înseamnă şi rezolvarea problemelor grave ale acestui traseu intens circulat inclusiv de turişti. Problema siguranţei pe acest drum naţional rămâne totuşi în grija Ministerului Transporturilor. Este motivul pentru care vă rog să precizaţi ce soluţii pentru protejarea participanţilor la traficul din zonă se au în vedere în viitor?".

În urmă cu câteva zile, a venit şi răspunsul ministrului Transportului care a anunţat că a fost făcută o expertiză tehnică în zonă şi că după avizarea documentului se va trece la procedura de achiziţie pentru proiectare.

Răspunsul semnat de ministrul Cătălin Drulă interpelării făcute de senatorul Mircea Vlad Pufu este: "Documentaţia pentru Servicii de Expertiză tehnică «Punere în siguranţă drum naţional DN 10, sector km 79+650 - 80+150 dreapta si km 80+891-80+962 dreapta pentru diminuarea riscului de blocare a acestuia ca urmare a caderii stancilor de pe versantii adiacenţi» a fost predată de către contractant, urmând a fi analizată şi avizată în Consiliul Tehnico-Economic. După avizarea în Consiliul Tehnico-Economic din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Bucureşti se va demara procedura de achiziţie pentru Proiectare. În cadrul expertizei de mai sus a fost cuprins un sector mai lung cuprins între km 73+100 - km 94+800 care include şi zona afectată în data zilei de 18 martie 2021 de la km 87+200".

Expertiza despre care vorbeşte Cătălin Drulă a fost cerută de CNAIR din 17 februarie 2021 şi a avut ca termen de finalizare 27 martie.

"Soluţia în principiu va fi amplasarea de plase ancorate şi bariere împotriva căderilor de roci (blocuri de piatră) pe zona afectată . Suprafaţa fiind de aproximativ 16.000 metri pătraţi", au anunţat oficialii CNAIR.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. aveau treaba cu trenul pe baza de hidrogen!

    trebuie sa-i intelegem!

    ha ha ha! 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb