Ministerul Transporturilor trebuie să aleagă între Vidra, Popeşti Leordeni şi 1 Decembrie pentru construcţia aeroportului

R.P.
Ziarul BURSA #Companii #Aeronautică / 9 aprilie 2008

Ministerul Transporturilor trebuie să aleagă între Vidra, Popeşti Leordeni şi 1 Decembrie pentru construcţia aeroportului

Locaţia noului aeroport din sudul Bucureştiului va fi cunoscută la sfârşitul lunii aprilie. Favorite pentru alegerea locaţiei sunt comunele Vidra, Popeşti Leordeni şi 1 Decembrie. Directorul Direcţiei de Aviaţie Civilă din Ministerul Trans-porturilor, Cătălin Radu, a declarat: "Studiul preliminar va fi predat ministrului Transporturilor la sfârşitul lunii aprilie şi va fi cunoscută posibila locaţie a aeroportului. Ulterior, prin Hotărâre de Guvern, viitorul aeroport va deveni obiect de investiţii şi va fi prins în buget în 2009".

Conform unor surse din Ministerul Transporturilor, citate de Rompres, locaţia aeroportului va fi stabilită în sudul Capitalei, mai multe variante fiind vehiculate, printre care comuna Vidra, fie Popeşti-Leordeni sau 1 Decembrie. Potrivit experţilor, construcţia unui aeroport poate dura până la zece ani, de la momentul deciziei.

"De obicei, un aeroport se construieşte în circa zece ani. Este necesar un al treilea aeroport care să deservească Bucureştiul, dar trebuie mare atenţie unde îl construieşti. Cred în continuare că ideea unui aeroport în sud este una electorală dacă nu se va face prin concesiune", consideră Sorin Stoicescu, expert în aviaţie şi fost director de Aviaţie Civilă în Ministerul Transporturilor. Domnia sa a declarat că ideea unui al treilea aeroport la Bucureşti datează de pe vremea lui Ceauşescu, însă proiectul urma să prindă contur în comuna Boteni, în apropiere de Autostrada Bucureşti - Piteşti. "Acum pista făcută acolo este folosită de Dacia pentru încercări, dar era o idee des-tul de bună", a explicat domnul Stoices-cu.

Domnia sa susţine că Aeroportul Băneasa va avea de suferit dacă va fi construit noul aeroport, intenţia oficialilor fiind aceea da a-l transforma în aeroport de business, pentru avioane de mici dimensiuni. "Ideea unui nou aeroport a apărut şi pentru că o eventuală extindere a capacităţii Aeroportului Otopeni este destul de dificilă din cauza faptului că acesta nu mai are terenuri disponibile, iar preţul acestora este foarte mare", a explicat Sorin Stoicescu.

Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, noul aeroport va contribui la dezvoltarea sudului Capitalei, precum şi la impulsionarea transformării Bucureştiului într-o metropolă. Secretarul de stat, din Ministerul Transporturilor, Antonel Tănase, a precizat că viitorul aeroport va fi dezvoltat astfel încât, în câţiva ani, să ajungă la un trafic de 20 de milioane de pasageri pe zi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb