MINISTRUL TRANSPORTURILOR: "Dezaprob lipsa de interes şi responsabilitate a lui Christian Heinzmann cu privire la activitatea Tarom"

A.G.
Ziarul BURSA #Companii / 21 martie 2016

"Dezaprob lipsa de interes şi responsabilitate a lui Christian Heinzmann cu privire la activitatea Tarom"

De mâine, acesta nu mai este manager responsabil la TAROM

Christian Heinzmann nu va mai deţine funcţia de accountable manager la TAROM, din data de 22 martie, dar este în continuare director general, a anunţat, vineri, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, într-o conferinţă de presă.

"Consiliul de Administraţie m-a informat pentru că analizând raportul de la Autoritatea Aeronautică au constatat suspendarea directorului general din funcţia de accountable manager, ceea ce înseamnă practic managerul responsabil. După regulile aviaţiei acest manager trebuia să asigure resursele financiare şi cele de personal pentru îndeplinirea misiunii companiei. Termenul pe care l-a dat Autoritatea Aeronautică este 22. Deci până atunci directorul general încă deţine această funcţie, dar cu această dată, cu data de 22, nu va mai putea să o îndeplinească", a spus Costescu, citat de Agerpres. Faptul că Heinzmann nu mai este, începând din această săptămână, accountable manager, înseamnă că el nu mai poate gestiona activitatea curentă şi strategia de zbor.

Ministrul Transporturilor a precizat că la începutul şedinţei Consiliului de Administraţie a fost cvorum, când a fost anunţată decizia Autorităţii Aeronautice, însă în momentul în care s-a trecut la analiza activităţii de management a directorului general acesta a părăsit sala, mizând pe faptul că nu va mai fi îndeplinit cvorumul şi nu se va mai putea lua o decizie.

Costescu a mai spus: "La început a fost cvorum, când a fost anunţată decizia Autorităţii Aeronautice. Aceasta nu se comentează. În acest caz, Consiliul de Administraţie ia act de ea şi trece la implementarea ei. Se poate să rămână şi director general mai departe (Heinzmann - n. r.), dar asta era partea a doua a analizei, de la care dânsul s-a sustras. Era analiza în care i se prezentau elementele pe care ar fi trebuit să le îndeplinească şi pe care nu le-a dus la îndeplinire sau pe care le-a dus în mod eronat la îndeplinire. Deci, în acest moment este director general. Al doilea punct a fost analiza activităţii de management a directorului general pentru că aceste deficienţe constatate de Autoritatea Aeronautică pe regulamente aeronautice aveau şi un corespondent în activitatea de management de zi cu zi. Când a început această analiză şi au fost prezentate deficienţele de management pe care CA le-a constatat în sarcina actualului director general, acesta a înţeles să părăsească sala şi nu a vrut să mai discute despre aceste aspecte, speculând cumva faptul că nu va mai fi cvorum pentru a se lua o decizie".

El şi-a exprimat dezaprobarea pentru "'lipsa de interes şi de responsabilitate" a actualului director general, Christian Heinzmann, pentru activitatea companiei. "Eu îmi exprim dezaprobarea pentru lipsa de interes şi pentru lipsa de responsabilitate a acestui domn cu privire la activitatea companiei. Este un lucru nepermis în niciun domeniu, cu atât mai puţin în domeniul aviaţiei. Este drept că asta nu are nicio influenţă în acest moment asupra siguranţei circulaţiei şi zborurilor - ceilalţi directori se află pe poziţii şi îşi continuă activitatea - dar această lipsă de responsabilitate, de asumare a ei, de a discuta despre nişte deficienţe de management constatate în mod clar de mai multe organe care le-au investigat nu mi se pare în regulă", a continuat şeful de la Transporturi.

În context, ministrul a făcut referire la o parte dintre deficienţele constatate, precum nerealizarea bugetului de venituri şi cheltuieli, dar şi problemele identificate la nivel de resurse umane, unde 25% din personalul tehnic a avut concedii medicale în 2015, ceea ce însumează un număr de 1.500 de zile.

Dan Costescu a spus: "În loc să aibă 8 milioane (lei - n. r.) pierderi la sfârşitul anului trecut, aşa cum îşi asumaseră prin contracte şi prin planul de management, au avut 41 de milioane. Este inadmisibil în condiţiile în care pe piaţa europeană preţul kerosenului a scăzut anul trecut în mod spectaculos, creând un avantaj - după cum a fost documentat de 80 de milioane de lei. Cu alte cuvinte, în acest moment, dacă nu am fi avut acest avantaj, am fi avut un dezastru, o pierdere de 120 de milioane. Oricum, nu este foarte bine ca în loc de 8 milioane să fie 41 de milioane pierdere. Mai sunt şi aspectele care au fost constatate şi transmise mie şi de Corpul de Control, dar şi de analiza CA. Este vorba despre problemele la nivelul resurselor umane. Peste 25% din personalul tehnic de la TAROM a înregistrat concedii medicale. Este o cifră pe care nu am văzut-o în nicio companie de stat sau privată, din câte am analizat până în prezent. Este vorba despre 1.500 de zile în care acest personal a fost în concediu medical. Vă daţi seama şi pentru partea de ore suplimentare ce înseamnă toată această indisciplină la nivelul resurselor umane. Acest lucru nu poate continua".

Potrivit ministrului, Consiliul de Administraţie se va întâlni luni, în regim de urgenţă, şi va lua o decizie cu privire la viitorul companiei TAROM. "Am solicitat lămuriri CA privind paşii următori. Ei mi-au comunicat că se vor întâlni în regim de urgenţă. Şi-au propus ca lunea viitoare, deci în 3 zile, să se întâlnească şi să ia o decizie finală asupra viitorului acestei companii, pentru că aceste măsuri trebuie luate cât mai rapid, având în vedere că suntem deja în luna a treia şi până la finele anului va trebui să ieşim cu un rezultat financiar corespunzător", a spus el.

Oficialul de la Transporturi a dat asigurări că activitatea TAROM se va desfăşura în condiţii normale şi, chiar dacă se vor înregistra întârzieri, siguranţa zborului nu va fi afectată.

"În continuare, activitatea TAROM se va desfăşura în condiţii normale. Poate vor fi ceva întârzieri, dar în niciun caz nu va fi afectată siguranţa zborului. Aici, cu siguranţă se va merge în continuare până luni, când vom avea următoarea decizie e Consiliului de Administraţie", a arătat Costescu.

În ceea ce priveşte numirea unui nou accountable manager, ministrul a spus că este apanajul Consiliului de Administraţie şi al Autorităţii Aeronautice.

"Alegerea unui nou accountable manager este la mâna CA şi a Autorităţii Aeronautice. De regulă, unii propun, iar alţii constată dacă persoana în cauză poate îndeplini această funcţie. Ele se pot face în cadrul şedinţei de Consiliu pe care o au programată luni. Atunci se va decide", a arătat acesta.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb