Compania auto niponă "Mitsubishi Motors" Corp. a revenit la profit în primul trimes-tru din anul fiscal curent, datorită vânzărilor de pe pieţele emergente. Profitul net al companiei a totalizat 10,3 miliarde de yeni (96 milioane de dolari) în perioada aprilie - iunie 2008, comparativ cu pierderea netă de 8,2 miliarde de yeni consemnată în intervalul similar din 2007.
Vânzările companiei au scăzut cu 3,3%, la 610 miliarde de yeni. Modelul sport Lancer sedan a crescut vânzările companiei în Rusia şi pe alte pieţe emergente, compensând scăderea cererii din America de Nord şi Japonia. În primele trei luni din 2008, livrările din Rusia şi Ucraina au sporit cu 60%, la 48.000 de unităţi, iar cele din Japonia s-au redus cu 8%.
În SUA, vânzările companiei au scăzut cu 23% în primele şase luni din 2008, comparativ cu un declin de 10% la nivelul industriei de profil. Compania estimează că Rusia va deveni cea mai mare piaţă de desfacere a sa în anul fiscal viitor.
"Mitsubishi" investeşte 470 milioane de euro (740 milioane de dolari) în Rusia, unde construieşte o fabrică împreună cu "PSA Peugeot Citroen", al doilea producător auto din Europa. Unitatea, situată la 180 de kilometri sud-vest de Moscova, va produce 160.000 de vehicule pe an, începând cu 2011.