Roman SA a încheiat un parteneriat de tip joint-venture cu compania MHS Truck & Bus, unic importator şi partener de service al vehiculelor militare şi militarizate Rheinmetall MAN în România, în scopul producerii unor platforme de transport auto multifunc-ţionale, în funcţie de necesităţile de echipare ale Armatei României. MHS Truck & Bus este deţinută de braşovea-nul Michael Schmidt, cel care deţine şi Automobile Bavaria, dealerul autorizat BMW în România.
Miza acestui parteneriat este un contract de 750 de milioane de euro pe care Ministerul Apărării Naţionale îl scoate la licitaţie zilele următoare, după ce la licitaţia lansată în iulie şi care avea ca termen de depunere 13 august nu s-a prezentat nimeni.
MHS Truck & Bus şi Roman SA intenţionează, deci, să depună o ofertă în cadrul competiţiei anunţate de Minis-terul român al Apărării Naţionale pentru achiziţia a aproximativ 3.300 de camioane şi remorci, cu camioanele militare gama HX şi camioanele comerciale militarizate TG.
Grupul MHS prin MHS Truck & Bus, reprezentând de peste 11 ani brandul MAN în România, a devenit începând din iunie unic importator şi partener de service al vehiculelor militare Rheinmetall MAN în România. Primul model importat este vehiculul militar 42M 6x6 BB din clasa HX.
Carol Rugacs, directorul Roman SA, susţine că, în cazul în care va fi câştigată licitaţia, uzina braşoveană ar trebui să mai angajeze circa 100 de oameni.
"Depinde foarte mult de ce se va produce aici. Pentru un camion este nevoie de 150 -200 de ore de manoperă, ceea ce înseamnă un om într-o lună", a explicat Rugacs.
Nu a fost abandonată nici pista exporturilor în Pakistan, unde recent au avut loc alegeri.
"Ne-au anunţat că în septembrie vom relua discuţiile. Suntem cinci furnizori care aşteptăm reluarea discuţiilor", a explicat Rugacs. "Dar dacă vom câştiga licitaţia organizată de armată, nici nu ne mai interesează contractul cu Pakistanul", a completat administratorul judiciar Aurel Cenţu (Cenţu SPRL).
În ceea ce priveşte angajaţii, Rugacs nu îşi face probleme. "Vom găsi. Acum avem 150 de angajaţi, oameni care ştiu să lucreze. Lângă ei ar trebui să mai aducem nişte tineri care să prindă experienţă", a completat domnia sa.
• 1.000 de locuri de muncă în companiile implicate în programul de echipare a armatei
Pentru integrarea industriei româ-neşti în programul de echipare a Armatei României cu vehicule militarizate, MHS Truck & Bus va colabora cu mai muţi furnizori locali.
Totodată, joint venture-ul va determina crearea a peste 1.000 de locuri de muncă în companiile româneşti, precum şi calificarea resursei umane implicate în programul de echipare a armatei.
"Ne dorim să producem la Braşov un camion românesc la standarde nemţeşti. Mai mult, strategia noastră este ca pe masură ce programul va ajunge la maturitate, tot mai multe componente ale platformelor de trans-port auto să fie produse în România. Obiectivul ultimului an al programului este acela de a produce 100% din necesarul de vehicule militarizate exclusiv în ţara noastră", a spus Claudia Iordache, Managing Director MHS Truck & Bus.
Transferul tehnologic şi de cunoştinţe către companiile locale pentru producerea în România a platformelor de transport si crearea unor subansamble complexe, va stimula pe termen mediu şi lung dezvoltarea industriei de apărare şi a componentei de mentenanţă.