Remo Ruffini, directorul executiv al producătorului italian de echipament pentru schi Moncler SpA, nu exclude o alianţă pe viitor cu un alt grup, dar nu există în atenţie nimic concret în acest sens, în prezent, anunţă Reuters.
"Caut cu siguranţă un nou capitol pentru Moncler. Nu este neapărat nevoie să devenim parte a unui grup mai mare. Nu excludem nimic, dar nu există nimic realist pe masă, acum", le-a spus Ruffini jurnaliştilor la o prezentare de modă Moncler desfăşurată la Milano.
Speculaţiile potrivit cărora Moncler ar putea deveni o ţintă de preluare s-au intensificat după apariţia, în decembrie anul trecut, a unor zvonuri potrivit cărora Kering SA, compania-mamă a brandurilor de lux Gucci şi Balenciaga, a purtat negocieri exploratorii cu Moncler pentru o tranzacţie de preluare a producătorului italian de echipament de schi. Oficialii Kering şi Moncler nu au comentat, atunci, informaţia.
Ruffini spune, acum, că planurile sale pentru o schemă de acţiuni de fidelitate care să-i permită să-şi crească drepturile de vot la 29%, de la 19,6%, nu sunt legate de niciun proiect de fuziune. Oficialul companiei precizează: "Acest lucru nu are nimic de-a face cu o fuziune sau achiziţie. Schema va recompensa investitorii pe termen lung şi mi-ar da mie mai mult ajutor pentru continuarea strategiei actuale de creştere a grupului".
Amintim că, la momentul la care au apărut zovnurile legate de o posibilă afacere Kering - Moncler, unele surse citate de Bloomberg declarau că discuţiile dintre părţi au fost preliminare şi nu există certitudinea că ele vor ajunge la un acord. Dacă ar prelua Moncler, Kering ar ţine ritmul cu rivalul mai mare LVMH Moet Hennessy - Louis Vuitton SA, care a decis anul trecut să cumpere producătorul american de bijuterii Tiffany & Co. pe 16,2 miliarde de dolari. Rivalitatea dintre preşedintele LVMH, Bernard Arnault, şi acţionarul majoritar al Kering, Francois Pinault, a alimentat transformarea industriei de lux în ultimele decenii, cele două companii franceze luptând ca să preia cât mai multe mărci.
Kering are în portofoliu ceasurile Ulysse Nardin şi bijuteriile Boucheron, dar şi mărcile de modă Alexander McQueen şi Bottega Veneta. Compania a devenit tot mai dependentă de brandul Gucci, care i-a adus mai bine de trei sferturi din profitul operaţional din primul semestru din 2019. În acest context, Kering vrea să-şi diversifice portofoliul.
Dacă ar prelua Moncler, Kering ar obţine un brand a cărui creştere s-a remarcat în ultimul deceniu. Marjele de profit ale Moncler rivalizează cu cele ale Hermes International SA.
Directorul executiv al Moncler, Remo Ruffini, a cumpărat societatea în 2003, transformând-o dintr-un producător francez eşuat de echipamente de exterior într-una dintre cele mai cunoscute mărci de lux din lume.