Situaţia s-a repetat: cozi interminabile la urnele speciale, suspiciuni de fraudă, voturi cumpărate în bani sau cadouri, sesizări la Poliţie...
Coloanele de autobuze au fost înlocuite cu maşini de teren sau chiar cu autoturisme. Prezenţa la urne a fost ridicată încă de la primele ore, ceea ce spune multe despre miza alegerilor de ieri. La ingeniozitatea competitorilor electorali, care au scăzut tonajul, de la autobuze la autoturisme, ca să mas-cheze din turismul electoral, televiziunile de ştiri au răspuns cu o scamatorie. După ce au fost amendate pentru comportamentul grosolan din primul tur, când moderatorii lor îşi trimiteau, fără jenă, telespectatorii în spaţiul virtual să afle estimările sondajelor, acum una din televiziunile de ştiri l-a scos în faţă pe Moş Niculae: procentele candidaţilor au fost înlocuite cu preţul de chirie al moşului, care oscila de la o oră la alta, în funcţie de culoare (roşu sau portocaliu). Cealaltă televiziune de ştiri a dat în clar ce candidat se afla în faţă, fără însă să mai ofere procente. Mircea Geoană a strâns voturi importante până la prânz, devansându-l pe Traian Băses-cu, însă estimările arătau că situaţia se echilibra sensibil, de la o oră la alta, ca şi acum cinci ani. Alegerile din ultimii cinci ani ne arată că electoratul "portocaliu" se înghesuie, mai mult, la vot, spre seară. Cât de mult vor mai fi reuşit partidele să-şi mai mobilizeze simpatizanţii la urne în ultimele două-trei ore? Câţi dintre nehotărâţii care l-au votat pe Antonescu în primul tur au mai venit ieri la urne? Aceste două variabile pot crea surprize la numărătoarea oficială a voturilor, indiferent de ce vor fi arătat aseară rezultatele sondajelor.