Aprobarea unei scheme de compensare a datoriilor este vitală pentru CFR Marfă, întrucât compania a devenit viabilă anul trecut şi ar fi avut profit dacă nu ar fi fost grevată de arieratele istorice, a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Alexandru Nazare, care s-a întâlnit, vineri la Bruxelles, cu Joaquin Almunia, vicepreşedintele Comisiei Europene, potrivit Mediafax.
Domnia sa a precizat: "Privatizarea CFR Marfă este necesară pentru a oferi acestei companii o şansă de salvare, având în vedere nivelul arieratelor din 2007 încoace. În 2010 şi 2011, datorită planului de restructurare şi eficientizare a companiei am reuşit să reducem semnificativ pierderile şi să asigurăm CFR Marfă o şansă la supravieţuire. Dar numai printr-o injecţie de capital substanţială rezultată în urma privatizării pachetului majoritar de 51% din acţiuni vom putea face din CFR Marfă o companie rentabilă".
Domnia sa a adăugat că, până la finele lunii aprilie, vor fi încheiate procedurile de atribuire a contractului de consultanţă pentru privatizare, menţionând că au fost depuse nouă oferte în etapa de depunere a expresiilor de interes, iar până la sfârşitul acestui an va fi finalizat procesul de vânzare a pachetului majoritar de acţiuni.
Companiile care şi-au manifestat interesul în acest sens sunt Deloitte, KPMG România - Ţucă, Zbârcea şi asociaţii SCA, Pricewaterhouse Coopers, Raiffeisen Capital&Investment - Seneca Group International - Voicu şi Filipescu SCA, Ernst&Young România- Ernst&Young UK - Ernst&Young Poland-Ernst&Young Greece-Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu SCA-Allen&Ovely LLP, Societe Generale Corporate&Investment Banking, Commerzbank AG Representative Office Bucharest, Roland Berger Strategy Consultants şi The Boston Consulting Group - Horvath Partners Management Consulting, potrivit Agerpres.