"Nestlé" SA, cea mai mare companie alimentară din lume, va investi cel puţin 100 de milioane de yuani (16 milioane de dolari) într-un centru de cafea din China, urmărind să stimuleze consumul de profil în această ţară, conform Bloomberg.
Societatea se extinde în cea de-a doua mare economie a lumii întrucât sporesc cheltuielile de consum datorită veniturilor în creştere. Noul centru "Nestlé" va fi amplasat în provincia Yunnan şi va instrui anual 5.000 de fermieri, specialişti agronomi şi specialişti în afacerile cu cafea. Unitatea va cuprinde un laborator de testare a cafelei şi o facilitate de educare a consumatorului.
"Producţia de cafea din China are un potenţial enorm de creştere, dat fiind consumul per capita scăzut", a declarat Heiko Schipper, director general al diviziei "Nestlé" China, adăugând: "Consumul total de cafea este foarte scăzut în China: numai patru ceşti per capita, iar pentru comparaţie, în Hong Kong şi Taiwan, acesta este de 100-150 ceşti per capita".
Din anul 2010, compania elveţiană este parte a unei societăţi mixte care îmbuteliază apă în China. Totodată, societatea a cumpărat deţineri de control la producătorul de dulciuri "Hsu Fu Chi International" şi cel de băuturi "Yinlu Foods Group". Anul trecut, "Nestlé" a preluat divizia de nutriţie infantilă aparţinând companiei americane "Pfizer" Inc., datorită căreia se extinde pe piaţa alimentelor pentru copii din China.
În prezent, China este a doua mare piaţă de desfacere pentru "Nestlé", cu vânzări anuale de aproape 6 miliarde franci elveţieni (6,34 miliarde dolari).
Amintim că, luna trecută, compania americană "Starbucks" Corp. şi-a cumpărat prima fermă de cafea, în Costa Rica, urmărind să dezvolte noi tipuri de cafea şi să testeze metode de eradicare a unei maladii fungice.
Unitatea va deveni un centru de cercetare agronomică şi dezvoltare a diverselor programe. Lanţul de cafenele "Starbucks" are centre de susţinere a fermierilor în China, Columbia, Costa Rica, Rwanda şi Tanzania.