"Nestle" a înregistrat, în Europa de Est, în primul semestru al anului, o creştere a vînzărilor de 6,2%, informează un comunicat al celui mai mare grup alimentar de pe plan mondial. În Europa, rata de creştere a profitului calculat înainte de plata dobînzilor, a impozitelor şi a amortizării (EBITA) a încetinit de la 11,3%, în primul semestru al anului 2004, la 10,8%, în primele şase luni ale acestui an, întrucît filialele s-au concentrat asupra consolidării sau îmbunătăţirii poziţiilor pe piaţă.
Vînzările din această regiune au crescut de la circa 14 miliarde franci elveţieni, în primele şase luni ale anului trecut, la circa 14,35 miliarde franci elveţieni. În Europa, creşterea de 1,5% a vînzărilor s-a datorat rezultatelor bune din Europa de Vest şi în special celor ale diviziei europene PetCare, celor din Marea Britanie, din regiunea iberică şi dintr-o serie de mici pieţe.
Cu toate că performanţele din Franţa, Germania şi Italia au rămas modeste, există totuşi o serie de semnale privind o posibilă remediere a situaţiei.