20 de studenţi şi absolvenţi din România încep programul de internship plătit Summer's Cool în cadrul Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume. Ajuns la cea de-a 7-a ediţie, acesta este unul dintre cele mai longevive proiecte de dezvoltare profesională şi reuneşte 85 de tineri din Bulgaria, Serbia, Croaţia şi, în premieră, Ucraina, conform unui comunicat de presă al companiei.
Internship-ul plătit Summer's Cool face parte din Iniţiativa Nestle Needs YOUth, lansată de Nestle în 2013, ce are scopul de a sprijini tinerii în tranziţia lor din mediul academic către o carieră de succes. Astfel, Nestle oferă programe de internship şi locuri de muncă pentru studenţi sau absolvenţi, dându-le oportunitatea de a-şi dezvolta abilităţile şi de a câştiga experienţă într-un mediu de lucru real.
Totodată, compania se concentrează şi pe dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor tinerilor, oferindu-le acces la programe de formare şi mentorat pentru a le spori şansele de a-şi găsi un loc de muncă şi de a-şi construi o carieră de succes. Tinerii selectaţi pot participa la proiect în regim hibrid, timp de 6 ore pe zi, 4 zile pe săptămână, pe parcursul a 4 săptămâni. Programul este unul interactiv şi va fi susţinut de peste 60 de profesionişti din cadrul companiei: traineri, mentori şi membri ai juriului. Internshipul va cuprinde sesiuni pe diferite subiecte (marketing, supply chain, sales, financiar, resurse umane, sustenabilitate, leadership etc), iar tinerii vor avea oportunitatea de a lucra în grupe multiculturale pentru a rezolva un studiu de caz pe teme de Marketing şi Sustenabilitate.
"Nestle este o companie care atrage şi formează tineri la început de drum şi suntem mândri că o bună parte din actualii noştri profesionişti şi-au început cariera în acest mod. Mediu de lucru este unul internaţional, workshop-urile din cadrul programului se desfăşoară în limba engleză, iar facilitatorii, de şase naţionalităţi diferite, sunt angajaţi seniori ai companiei, cu o experienţă vastă, funcţională şi de business", spune Loredana Gîlmeanu, HR Business Partner & Country Lead Nestle Romania, Bulgaria, Adriatics.
Iniţiativa Summer's Cool are ca scop să completeze pregătirea teoretică oferită de universitate cu o pregătire practică, care îi va familiariza pe studenţi cu cerinţele şi realitatea locurilor de muncă din lumea afacerilor. De la lansarea sa în 2017, peste 110 studenţi din Romania au participat în acest program, care face parte din iniţiativa globală Nestle Needs YOUth.